خانهاخبار
اوپو A3 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با شبکه 5G

اوپو A3 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با شبکه 5G

اوپو از گوشی مقرون‌به‌صرفه جدیدی رونمایی کرده که به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اولد و تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز است. 

۱۴۰۳/۴/۱۲

اوایل سال جاری میلادی، اوپو از یک گوشی مقرون‌به‌صرفه رونمایی کرد که A3 پرو نام دارد. حالا غول فناوری چین نسخه استاندارد این گوشی موسوم به A3 را معرفی کرده با قیمت پایین‌تری روانه بازار می‌شود و البته از مشخصات فنی ضعیف‌تری در مقایسه با مدل پرو بهره می‌برد. 

اوپو A3

اوپو A3 به نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد مجهز است که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این پنل ۱۰ بیتی از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی برخوردار است و می‌تواند به نرخ روشنایی ۱۲۰۰ نیتی دست پیدا کند. برای مقاومت بیشتر، گوشی اقتصادی جدید اوپو به محافظ نمایشگر گوریلا گلس 7i مجهز شده است. 

نمایشگر اوپو A3

قلب تپنده اوپو A3 تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ است که با دو مدل حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی LPDDR4x و دو نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 2.2 همراه خواهد شد. در صورت نیاز به حافظه داخلی بیشتر، کاربران می‌توانند از درگاه کارت حافظه microSD استفاده کنند.

پنل پشتی اوپو A3 میزبان سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که از گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و از فیلمبرداری فول اچ‌دی ۳۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. 

تراشه اوپو A3

جدا از دوربین اصلی، اوپو A3 با سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز همراه شده است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی است که در ناچ حفره نمایشگر جای گرفته است. 

انرژی موردنیاز اوپو A3 توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ این گوشی به‌وسیله درگاه USB 2.0 انجام می‌شود.

توان شارژ اوپو a3

وزن و ضخامت اوپو A3‌ برابر با ۱۷۸ گرم و ۷٫۱۵ میلی‌متر اعلام شده است. به علاوه، این گوشی در برابر آب و گردوغبار مقاوم است ولی گواهی دقیق آن مشخص نشده است. از دیگر مشخصات فنی گوشی جدید اوپو می‌توان شبکه 5G و وای‌فای ۵ را نام برد. متاسفانه جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و قابلیت NFC در این گوشی وجود ندارند.

ضخامت و وزن اوپو A3
گواهی ضدآب اوپو A3

در نهایت باید اشاره کرد که اوپو A3 در حال حاضر برای بازار چین عرضه شده است. برای کانفیگ پایه رم ۸ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، میان‌رده اقتصادی اوپو با قیمت ۱۶۰۰ یوآن (۲۲۰ دلار) عرضه می‌شود. دو کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی اوپو A3 به ترتیب با قیمت‌های ۱۸۰۰ یوآن (۲۴۷ دلار) و ۲۱۰۰ یوآن (۲۸۸ دلار) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)