خانهاخبار
بازی‌های AAA برای آیفون و آیپد با استقبال چندانی مواجه نشده‌اند

بازی‌های AAA برای آیفون و آیپد با استقبال چندانی مواجه نشده‌اند

در امروز شاهد انتشار گزارش جدیدی هستیم که خبر از فروش ناامید کننده بازی‌های AAA مخصوص سری آیفون ۱۵ پرو و آیپد‌ها می‌دهد.

۱۴۰۳/۴/۱۰

با استناد به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Appfigures، بازی‌های AAA برای آیفون و آیپد با استقبال چندانی از سوی کاربران مواجه نشده‌اند. در حال حاضر، بازی‌های Resident Evil Village و Assassin's Creed Mirage برای iOS و iPadOS در دسترس هستند و از این بازی‌ها برای نمایش قدرت سخت‌افزاری سری آیفون ۱۵ پرو استفاده شده است.

apple 2.jpg

Appfigures معتقد است که این عناوین در واقع یک شکست تجاری بوده‌اند. به عنوان مثال، بازی Assassin's Creed Mirage از یوبیسافت از زمان انتشار در ۶ ژوئن، بیش از ۱۲۳٬۰۰۰ بار دانلود شده است؛ اما کمتر از ۳٬۰۰۰ کاربر نسخه کامل این بازی به قیمت ۴۹ دلار را خریداری کرده‌اند. همچنین، میانگین دانلودهای روزانه به کمتر از ۳٬۰۰۰ دانلود کاهش یافته است. این ارقام به طور قابل توجهی کمتر از دیگر بازی‌های رایگان iOS و iPadOS است.

apple 1.jpg

Resident Evil 4 که در دسامبر سال گذشته برای iOS عرضه شد نیز با مشکل مشابهی روبرو است. این بازی تنها ۳۵۷٫۰۰۰ بار دانلود شده است و ۷٬۰۰۰ نفر برای نسخه کامل آن با قیمت ۲۹ دلار هزینه کرده‌اند. در سوی دیگر، تنها ۵٫۷۵۰ نفر نسخه کامل بازی Resident Evil Village را تهیه کرده‌اند.

تحلیلگران معتقدند که کاربران بازی‌های ساده‌تر را روی تلفن‌ها هوشمند و تبلت‌های خود ترجیح می‌دهند. بازی‌های محبوب موبایل، معمولاً عناوینی هستند که به جای تمرکز روی گرافیک، طراحی هنری منحصر به فردی دارند و کنترل‌های آنها نیز برای صفحه‌های لمسی بهینه‌سازی شده است. بازی‌های AAA برای بهترین تجربه، به کنترل‌های فیزیکی و صفحه‌نمایش بزرگ نیاز داشته و مسلما با رزولوشن و فریم‌ریت بالاتری روی کنسول‌ها و پی سی اجرا می‌شوند. حتی نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس  نیز برای بازی‌های جدی AAA کوچک به نظر می‌رسد .

apple 3.jpg

عوامل دیگری نیز در این موضوع تأثیرگذار هستند؛ به عنوان مثال، تنها آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس و آیپد‌های با چیپست M1 یا جدیدتر از بازی‌های AAA پشتیبانی می‌کنند. این موضوع بدون شک در استقبال نه‌چندان بالای کاربران از این بازی‌ها بی‌تاثیر نبوده است. با این حال، برخی معتقدند که اپل برای تبلیغ سخت افزار قدرتمند محصولات جدید خود، به استودیوهای بازی‌سازی پول پرداخت کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)