خانهاخبار
اپل قصد دارد روش تعویض باتری را در آیفون ۱۶ ساده کند

اپل قصد دارد روش تعویض باتری را در آیفون ۱۶ ساده کند

پروسه تعویض باتری در آیفون‌های اخیر کاملا پیچیده و چالش برانگیز بوده است. اما به لطف قانون اتحادیه اروپا، اپل چاره‌ای جز ساده کردن این پروسه ندارد، مگر اینکه باتری‌هایش ویژگی‌های خاصی داشته باشند.

۱۴۰۳/۴/۹

طبق گزارش The Information، اپل در حال کار بر روی یک فناوری برای ساده‌سازی جایگزینی باتری آیفون است که می‌تواند اواخر امسال معرفی شود.

این اقدام در پاسخ به قانون جدید اتحادیه اروپا است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را ملزم می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که باتری‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که به راحتی در دسترس هستند تا سال ۲۰۲۵ جایگزین شوند. طبق منابعی که در فرآیند تولید آیفون دخیل هستند، اپل در حال بررسی استفاده از فناوری جداسازی چسب القا شده با الکتریسیته است.

باتری آیفون ۱۶

روش فعلی تعویض باتری آیفون چالش برانگیز است و شامل برداشتن نوارهای چسب با موچین است. اگر این نوارها در طول فرآیند شکسته شوند، مراحل اضافی شامل گرما یا حلال‌ها برای از بین بردن چسب ضروری است. پس از جدا کردن باتری قدیمی، یک سینی و دستگاه تخصصی برای نصب ایمن باتری جدید مورد نیاز است.

در مقابل فناوری جدیدی که اپل در حال آزمایش آن است، شامل پوشاندن باتری در فلز به جای فویل سیاه است. تصاویر ادعایی از باتری آیفون ۱۶ پرو با بدنه فلزی در اوایل سال جاری به بیرون درز کرد. با اعمال ولتاژ کم برق، باتری جدید را می‌توان به سرعت از شاسی جدا کرد. با وجود این پیشرفت، مصرف‌کنندگان همچنان باید خودشان آیفون را باز کنند که به دلیل استفاده از چسب‌ها و پیچ‌ها برای ثابت نگه داشتن نمایشگر آیفون و حفظ مقاومت در برابر آب، همچنان فرایندی پیچیده خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که این روش جدید تعویض باتری حداقل در یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود و می‌تواند در سال آینده به تمام نسخه‌های آیفون ۱۷ تعمیم یابد. انتظار می‌رود اپل با توجه به پیچیدگی‌ها و خطرات احتمالی مرتبط با این روش، به کاربران توصیه کند برای تعویض باتری به دنبال کمک حرفه‌ای باشند.

اپل ممکن است از قوانین اتحادیه اروپا مبنی بر الزام تعویض باتری مناسب برای مصرف‌کننده معاف شود، البته اگر دستگاه‌هایش معیارهای خاصی را داشته باشند، مانند حفظ ۸۳ درصد از ظرفیت خود پس از ۵۰۰ بار شارژ کامل و ۸۰ درصد پس از ۱۰۰۰ بار شارژ کامل. آیفون ۱۵ معیارهای ۱۰۰۰ شارژ را دارد، اما مدل‌های قبلی نیاز ۵۰۰ شارژ را برآورده نمی‌کنند.

در حالی که اپل سابقه ارایه دستگاه‌هایی را دارد که به دلیل طراحی‌های محکم بسته شده آنها که مقاومت در برابر آب و دوام آنها را افزایش می‌دهد، برای تعمیر آنها چالش برانگیز است، اما این شرکت اقداماتی را برای رفع این نگرانی‌ها با معرفی گزینه‌های خود تعمیر و در دسترس قرار دادن ابزارهای تشخیصی در سال‌های اخیر انجام داده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)