خانهاخبار
نمایشگر تاشو را فراموش کنید، اپل در پی صفحه نمایش قابل کشش است!

نمایشگر تاشو را فراموش کنید، اپل در پی صفحه نمایش قابل کشش است!

به تازگی گزارشی از یک ثبت اختراع توسط اپل به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اپل چگونه قصد دارد یک نمایشگر کششی را ابداع کند. صفحه نمایشی که جدا از محصولات دیگر، برای اپل واچ و هوم پاد می‌تواند بسیار کارامد باشد.

۱۴۰۳/۴/۸

تحقیقات جدید حاکی از آن است که آیفون تاشوی آینده می‌تواند به جای نمایشگری که فقط تا می‌شود، دارای یک صفحه نمایش کششی در بیرون باشد. در گزارش امروز آمده است که اپل چگونه فکر می‌کند می‌توان این کار را انجام داد.

60185-123612-000-lede-Stretchable-Display-xl.jpg

اپل به دلیل نداشتن آیفون فولد از دیگر شرکت‌های گوشی‌های هوشمند عقب مانده است، اما به تلاش خود ادامه می‌دهد و طبق گزارش‌ها، چند نمونه اولیه دارد. با این حال چیزی که وجود دارد، تعداد زیادی از دستگاه‌های دیگر است که می‌توانند از صفحه نمایش انعطاف‌پذیرتر از حد معمول بهره‌مند شوند.

پیش‌تر گزارش شده بود که یک آیپد تاشو می‌تواند جایگزین آیپد مینی در سال ۲۰۲۶ شود و اپل به دنبال ساخت مک بوک پرو تاشو است.

اما در آن موارد و همه شایعات قبلی، کلمه کلیدی «تاشو» بوده است، در حالی که اپل می‌تواند محصولی متفاوت‌تر داشته باشد. یک درخواست ثبت اختراع که به تازگی فاش شده، نشان می‌دهد که اپل حداقل به جای آن به طور عمیق به یک صفحه نمایش قابل کشش فکر می‌کند.

این درخواست ثبت اختراع که فقط نمایشگر قابل انعطاف نامیده می‌شود، به تعداد غیرمعمول و حتی خارق‌العاده‌ای از مخترعان اعتبار داده می‌شود. به جای محدوده معمولی بین ۱ تا ۱۰ مخترع، این درخواست ثبت اختراع به ۵۵ نفر اعتبار می‌دهد.

آنها به طور عمده در کالیفرنیای آمریکا یا تایوان هستند، جایی که اپل یک مرکز تحقیقاتی دارد. اسناد این پتنت همچنین با درخواست ثبت اختراع دارای ۱۳ تصویر و فقط ۲۲ صفحه به طور قابل توجهی مختصر است.

60185-123610-002-example-2-xl.jpg
جزییات از درخواست ثبت اختراع اپل نشان می‌دهد که بخش‌های مسطح بین اجزای افزایش یافته می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد

با این حال آنچه این صفحات روی آن تمرکز می‌کنند، ویژگی‌های داشتن نمایشگری با بخشی قابل کشش که با جزایر پیکسلی سفت و سخت مهر و موم شده است. کل درخواست این ثبت اختراع بر روی نمونه‌هایی از نحوه استفاده از نمایشگرهای کشش‌پذیر است.

چند مورد در خصوص اسناد امروز وجود دارد، از جمله اینکه اپل چگونه می‌خواهد پتنت هر نوع دستگاهی را که می‌تواند، پوشش دهد. بنابراین چنین درخواست ثبت اختراعی، برای یک لپ تاپ، یک تلفن همراه، یا هر یک از بیش از ده‌ها دستگاه مختلف است.

با این حال در میان این موارد، اشاره‌ای به دستگاه کوچکتری مانند یک ساعت مچی، یک دستگاه آویز، یک هدفون یا دستگاه گوشی، یک دستگاه تعبیه شده در عینک یا سایر تجهیزاتی که روی سر کاربر استفاده می‌شود، یا سایر پوشیدنی‌ها یا مینیاتوری وجود دارد. اما نمایشگرهای بزرگتری نیز مانند انچه در خودروها به کار می‌رود، وجود دارند.

مانند همیشه، هدف از ثبت اختراع بیشتر پوشش دادن چگونگی انجام کاری است، نه اینکه چه اتفاقی ممکن است با این فناوری بیفتد.

بنابراین این ممکن است برون‌یابی باشد، اما موارد استفاده‌ای وجود دارد که نمایشگر قابل کشش بیشتر از نمایشگر تاشو سودمند است. به عنوان مثال، آیفون تاشو یک صفحه نمایش تاشو در داخل خود دارد، اما یک صفحه نمایش قابل انعطاف در خارج، که این فناوری می‌تواند کاملا به کار این قسمت بیاید.

مورد مصرف دیگر این نوع فناوری در هوم پاد است. مدت‌ها در مورد هوم پاد با صفحه نمایش شایعاتی وجود داشت. به طور معمول فرض بر این است که هوم پاد به جای استوانه فعلی خود یک طراحی مربعی داشته باشد، اما اپل پیش‌تر به صفحه نمایشی نگاه کرده است که به طور موثر دور دستگاه می پیچد.

به طور مشابه، این فناوری صفحه نمایش قابل کشش ممکن است یکی دیگر از اهداف گزارش شده اپل را برطرف کند. در سال ۲۰۲۳ فاش شد که اپل می‌خواهد یک صفحه نمایش اپل واچ بسازد که تمام دور مچ را در برگیرد.

البته توجه به این نکته نیز مهم است که در حال حاضر این فقط یک درخواست برای ثبت اختراع است. اپل هر سال هزاران پتنت را درخواست می‌کند و همه آنها اعطا نمی‌شوند.

به علاوه حتی زمانی که اپل حق اختراع دریافت می‌کند، تضمینی نیست که ما شاهد تحقق آن اختراع را در یک محصول به طور عملی ببینیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)