خانهاخبار
پیکسل ۹ در مقابل آیفون ۱۶؛ گوگل آماده‌ی رویارویی مستقیم است

پیکسل ۹ در مقابل آیفون ۱۶؛ گوگل آماده‌ی رویارویی مستقیم است

گوگل به تازگی تاریخ رونمایی از پرچمداران جدید خود را اعلام کرده و به نظر می‌رسد که این شرکت قصد رقابت با آیفون‌های جدید اپل را دارد.

۱۶ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

گوگل پیکسل 9 ظرفیت 256GB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

اپل آیفون 16 ظرفیت 512GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

گوگل سری پیکسل ۹ را دو ماه زودتر از برنامه‌ی معمول، در ماه آگوست عرضه می‌کند. این تغییر قابل توجه در استراتژی گوگل، نشان‌دهنده‌ی عزم این شرکت برای رقابت جدی با اپل است که قرار است سری آیفون ۱۶ خود را در سپتامبر معرفی کند.

همانطور که هوش مصنوعی در سال جاری به کلمه‌ی کلیدی صنعت تبدیل شده، بدون شک این حوزه میدان نبرد اصلی گوگل و اپل خواهد بود. گوگل به دنبال آن است که با رونمایی زودهنگام پیکسل ۹ و پیشی گرفتن از اپل در معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی، توجهات را به سمت خود جلب کند. سری آیفون ۱۶ با سیستم عامل iOS 18 که شامل خلاصه‌سازی اعلانات، تولید تصویر با هوش مصنوعی و استفاده از مشارکت با چت‌جی‌پی‌تی برای گسترش قابلیت‌های سیری است، از هوش مصنوعی اپل رونمایی خواهد کرد.

گوگل پیکسل

با وجود جذابیت این قابلیت‌ها برای دارندگان آیفون، اما برای طرفداران پیکسل که هم‌اکنون از ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابه و مجموعه‌ای از ابزارهای عکاسی که اپل نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند، بهره‌مند هستند، این موارد چندان جدید به نظر نمی‌رسند.

بدون شک گوگل ویژگی‌های بیشتری برای معرفی در کنار سری پیکسل ۹ دارد که تمایز قابل توجهی بین آن و اپل ایجاد می‌کند. عرضه‌ی زودهنگام این ویژگی‌ها پیش از آیفون جدید کوپرتینو، جایگاه گوگل را به عنوان رهبر بازار هوش مصنوعی تثبیت می‌کند و از هرگونه انتقاد احتمالی مبنی بر حرکت واکنشی پس از اپل جلوگیری می‌کند.

iphonevpixel 1.jpg

در حالی که نرم‌افزار به تنهایی برای متمایز شدن کافی نخواهد بود، خوشبختانه خط تولید پیکسل گوگل اکنون به یک نیروی واقعاً رقابتی تبدیل شده است. مشکلات آزاردهنده‌ی نسل‌های قبلی مانند شبکه‌ی ضعیف و داغ شدن بیش از حد (تا حد زیادی) برطرف شده‌اند. قابلیت‌های عکاسی و سخت‌افزار هوش مصنوعی این برند، به آن یک ویژگی منحصر به فرد می‌بخشند. پیکسل در اوج عملکرد خود قرار دارد و اکوسیستم نرم‌افزاری گوگل و پشتیبانی بلندمدت آن در بالاترین سطح قرار دارند. اگر زمانی برای تلاش و به چالش کشیدن سلطه‌ی اپل وجود داشته باشد، اکنون بهترین زمان است.

عرضه‌ی زودهنگام پیکسل ۹ نه تنها کاربران را زودتر به جدیدترین گوشی گوگل می‌رساند، بلکه فاصله‌ی زمانی قابل توجهی بین آن و پرچمداران اندرویدی بعدی که اواخر سال جاری رونمایی می‌شوند و اوایل ۲۰۲۵ به دست کاربران می‌رسند، ایجاد می‌کند. برای مثال، سری گلکسی S25 سامسونگ احتمالا تا دی‌ماه عرضه نخواهد شد و این به گوگل حدود پنج ماه فرصت می‌دهد تا در مرکز توجه باشد.

با این استراتژی، گوگل نه تنها می‌تواند برتری خود را در زمینه‌ی هوش مصنوعی به رخ بکشد، بلکه می‌تواند سهم بازار خود را در میان گوشی‌های اندرویدی نیز افزایش دهد.

iphonevpixel 2.jpg

با توجه به اهمیت هوش مصنوعی در سال جاری، تأکید گوگل در مراسم معرفی پیکسل ۹ بر «بهترین فناوری هوش مصنوعی، نرم‌افزار اندروید و مجموعه‌ی دستگاه‌های پیکسل» منطقی به نظر می‌رسد. این استراتژی به پیکسل ۹ کمک می‌کند تا در زمینه‌ی هوش مصنوعی خود را از رقبا متمایز سازد. همچنین، پیکسل ۹ از اندروید ۱۵ بسیار زودتر از سایر گوشی‌ها بهره‌مند خواهد شد، چه آن‌هایی که با این نسخه عرضه شوند و چه آن‌هایی که بعدا به‌روزرسانی دریافت می‌کنند.

عرضه‌ی زودهنگام، نفس راحتی هم به پیکسل ۹ می‌دهد تا قبل از رویارویی با هیولاهای سخت‌افزاری اندرویدی که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شوند، خود را ثابت کند. پردازنده‌ی Tensor G4 پیکسل ۹ احتمالا یک ارتقاء جزئی است که همچنان آن را با گوشی‌های هوشمند نسل فعلی رقابتی نگه می‌دارد. با این حال، مدل‌های نسل بعدی اندروید که از پردازنده‌ی کوالکام استفاده می‌کنند، شاهد جهش قابل توجهی با هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی سفارشی در اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۴ خواهند بود. همچنین، شایعاتی در مورد پردازنده‌ی قدرتمند دیگری از مدیاتک به گوش می‌رسد. جزئیات این پردازنده‌ها هنوز مشخص نیست، اما ممکن است باعث شوند گوشی‌های اندرویدی به سطح جدیدی از عملکرد دست یابند که عملکرد پردازنده‌های نسبتاً متوسط سری پیکسل را تحت‌الشعاع قرار دهد. با ورود به بازار در ماه آگست، پیکسل ۹ مستقیما با آیفون ۱۶ و گوشی‌های اندرویدی موجود مقایسه می‌شود و کمتر به انتظار برای عرضه‌ی پرچمداران نسل بعدی رقیبان تمرکز خواهد شد.

iphonevpixel 3.jpg

استراتژی عرضه‌ی زودهنگام پیکسل ۹، فشار زیادی بر اپل و رقبای اندرویدی گوگل وارد می‌کند. اما بهترین خبر این است که کاربران زودتر می‌توانند از جدیدترین و بهترین پیکسل استفاده کنند. تنها چند ماه تا زمانی که ببینیم آیا پیکسل ۹ پرو کوچک‌تر به پتانسیل خود می‌رسد، باقی مانده است. بیایید امیدوار باشیم تابستان زودتر تمام شود و به زمان عرضه‌ی پیکسل ۹ برسیم.

برچسب‌ها:


نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

m.ansari5936@gmail.com

۱۴۰۳/۴/۱۸
متاسفانه اینقدر قیمت گوشی بالاست که دیگه آدم رغبت نمیکنه چی چه ویژگیهایی داره و مجبوره با گوشی های رده پایین یا متوسط در حد کار راه بنداز بگیره دیگه اکثر قشر کثیر و نه همه فرقی نمیکنه پیکسل قشنگتر عکس میگیره یا آیفون چند و چند

پیشنهاد سردبیر