خانهاخبار
سامسونگ از سه دوربین جدید برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

سامسونگ از سه دوربین جدید برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی سه سنسور جدید را معرفی کرده که یکی از آن‌ها احتمالاً در گوشی گلکسی اس ۲۵ به کار خواهد رفت. 

۱۴۰۳/۴/۷

سامسونگ که یکی از تولیدکنندگان شناخته‌شده حوزه دوربین گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود به تازگی از سه سنسور دوربین جدید رونمایی کرده است. به نظر می‌رسد یکی از این دوربین‌های جدید احتمالاً در گوشی‌های گلکسی اس ۲۵ (Galaxy S25) و گلکسی اس ۲۵ پلاس (Galaxy S25 Plus) به کار خواهد رفت.

دوربین‌های جدید سامسونگ شامل سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP9، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN5 و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GNJ می‌شوند. 

سنسورهای جدید سامسونگ

ایزوسل GNJ: دوربین اصلی گلکسی اس ۲۵؟

دوربین GNJ از سنسور 1/1.57 اینچی بهره می‌برد که تقریبا‌ً هم‌اندازه سنسور موجود در گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس (1/1.56 اینچی) است. این دوربین همچنین از اندازه پیکسلی ۱ میکرومتری برخوردار است. 

از زمان عرضه گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس، دوربین‌ اصلی پرچمدارهای سامسونگ با اندازه سنسور مشابهی همراه شده‌اند. گزارش شده سال آینده نیز دو گوشی گلکسی اس ۲۵ و گلکسی اس ۲۵ پلاس نیز با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی همراه خواهند شد. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود دو پرچمدار نسل بعدی سامسونگ به سنسور GNJ مجهز شوند.

سامسونگ تایید کرده که سنسور GNJ از فناوری پیکسل دوگانه و زوم داخلی پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شوند ویدئوها با وضوح بیشتری ضبط شوند و نویز تصاویر به حداقل برسد.

سنسور GNJ از یک لایه ضد شکست‌نور بهره می‌برد و در جداسازی پیکسل‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند تا جذب نور بهتر انجام شود، مناطق تاریک و سایه‌ها با دقت بالاتری در تصاویر ثبت شوند و رنگ‌ها با کیفیت بالاتری بازتولید شوند. 

دوربین های سری گلکسی اس ۲۳

جدا از بهبودهای فنی، سنسور GNJ در زمینه مصرف انرژی نیز پیشرفت‌هایی داشته است. در حالت پیش‌نمایش، سنسور سامسونگ حالا ۲۹ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند در حالی که حالت فیلمبرداری 4K شصت فریم‌برثانیه به ۳۴ درصد انرژی کمتری نیاز دارد.

ایزوسل HP9: سنسور تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی

سنسور بعدی سامسونگ که ایزوسل HP9 نام دارد نخستین دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی بازار محسوب می‌شود. در حال حاضر، این سنسور در گوشی ویوو X100 اولترا به کار رفته که از زوم اپتیکال ۳٫۷ برابری پشتیبانی می‌کند. 

ایزوسل HP9 از سنسور 1/1.4 اینچی و اندازه پیکسلی ۰٫۵۶ میکرومتری بهره می‌برد. سامسونگ ادعا می‌کند این دوربین تا ۱۲ درصد نور بیشتری جذب می‌کند و فوکوس خودکار آن نیز ۱۰ درصد بهتر شده است. به لطف فناوری ترکیب پیکسلی ۱۶ به ۱، سنسور ایزوسل HP9 عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف دارد. 

دوربین های سری گلکسی اس ۲۴

در قالب دوربین اصلی، سنسور ایزوسل HP9 می‌تواند به زوم ۲ و ۴ برابری دست پیدا کند. از سوی دیگر، به عنوان سنسور تله‌فوتو با زوم ۳ برابری، دوربین سامسونگ از زوم ۱۲ برابری پشتیبانی می‌کند.

ایزوسل JN5: سنسوری مناسب برای دوربین سلفی

آخرین دوربین جدید سامسونگ ایزوسل JN5 نام دارد که از سنسور با اندازه 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسلی ۰٫۶۴ میکرومتری برخوردار است. 

سنسور ایزوسل JN5 از فناوری DCG برای HDR تک‌فریم و فناوری فوکوس خودکار Quad Phase Detection‌ برخوردار شده است. به عنوان یک دوربین اصلی، این سنسور می‌تواند زوم ۲ برابری را ارائه دهد. 

سامسونگ ادعا کرده که اندازه کوچک ایزوسل JN5 به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از این سنسور به عنوان دوربین اصلی، لنز فوق‌عریض، سنسور تله‌فوتو و دوربین سلفی استفاده کنند. به علاوه، این سنسور از یک حالت کم‌مصرف همیشه‌فعال پشتیبانی می‌کند که می‌تواند قابلیت‌هایی مانند شناسایی حرکات از طریق دوربین سلفی را انجام دهد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)