خانهاخبار
برنامه اپل برای حمایت بیشتر از تعمیرکاران و سازندگان قطعات جانبی آیفون

برنامه اپل برای حمایت بیشتر از تعمیرکاران و سازندگان قطعات جانبی آیفون

بنظر می‌رسد اپل دارد کمی از لجبازی دست برمی‌دارد و به شرکت‌های تردپارتی روی خوش نشان می‌دهد.

۱۵ تیر ۱۴۰۳

اپل امروز سندی با عنوان «طول عمر، از طریق طراحی» منتشر کرد. در اولین بخش این سند، به اهداف کلیدی شرکت اشاره شده است: «ما در اپل، همواره در تلاش برای خلق بهترین تجربه برای کاربران خود هستیم. به همین دلیل، محصولات‌مان را با دوام و ماندگاری بالا طراحی می‌کنیم. طراحی برای دوام، یک رویکرد کل‌سازمانی است. ما با تکیه بر داده‌های تاریخی از نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران و همچنین پیش‌بینی‌های الگوهای مصرف آینده، تصمیمات اولیه‌ی طراحی را حتی قبل از ساخت اولین نمونه‌ی اولیه می‌گیریم. این رویکرد، برقراری تعادل بین دوام و قابلیت تعمیر را در اولویت قرار می‌دهد، بدون اینکه امنیت و حریم خصوصی کاربران به خطر بیفتد.»

طبق گزارش وبسایت معتبر The Verge، این سند حاوی نکاتی کلیدی در مورد برنامه‌های آتی اپل برای قطعات جانبی آیفون است. یکی از نکات قابل‌توجه این است که اپل به سازندگان نمایشگرهای جایگزین آیفون اجازه خواهد داد تا قابلیت True Tone را در محصولات خود ارائه دهند.

قابلیت True Tone که بسیاری از کاربران آیفون به آن عادت کرده‌اند، به طور خودکار تراز سفیدی نمایشگر را با توجه به نور محیط کاربر تنظیم می‌کند و تجربه‌ای طبیعی‌تر و دلنشین‌تر را به ارمغان می‌آورد. با این حال، تا پیش از این، زمانی که یک نمایشگر غیر اورجینال روی آیفون نصب می‌شد و توسط سیستم‌عامل iOS شناسایی می‌گردید، قابلیت True Tone به طور کامل غیرفعال می‌شد.

این تغییر رویکرد از سوی اپل، خبر بسیار خوبی برای دارندگان آیفون است. آن‌ها حالا می‌توانند از نمایشگرهای جایگزین باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه استفاده کنند، بدون اینکه نگران از دست دادن قابلیت True Tone باشند. البته، بر اساس سند منتشر شده، به نظر می‌رسد عملکرد True Tone در این نمایشگرها ممکن است به خوبی نمایشگرهای اورجینال نباشد، اما همچنان کاربر می‌تواند آن را «تا بهترین عملکرد ممکن» فعال نماید.

این اقدام اپل می‌تواند زمینه‌ای برای نوآوری بیشتر در حوزه‌ی قطعات جانبی آیفون باشد و در عین حال، حق انتخاب بیشتری را برای دارندگان این گوشی‌های هوشمند محبوب فراهم کند.

در سند منتشر شده‌ی اپل، نکته‌ی قابل تاملی در مورد عملکرد True Tone با نمایشگرهای جایگزین وجود دارد. اپل اذعان می‌کند که ممکن است تجربه‌ی همیشگی کاربران با این قطعات جانبی، به خوبی True Tone روی نمایشگرهای اورجینال نباشد.

علت این موضوع کمی پیچیده است. کالیبراسیون True Tone توسط سرورهای قدرتمند اپل انجام می‌شود و برای هر دستگاه آیفون منحصر به فرد است. علاوه بر آن، برقراری «ارتباط دقیق» بین نمایشگر و حسگرهای نور داخل گوشی برای ارائه‌ی عملکرد بهینه، ضروری است. این ارتباط دقیق، چیزی است که ممکن است همیشه با قطعات ساخته‌شده توسط شرکت‌های ثالث به طور کامل حاصل نشود.

3.jpg

بنابراین، با وجود اینکه اپل اجازه‌ی پشتیبانی از True Tone را به سازندگان نمایشگرهای جایگزین می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که عملکرد آن کاملاً مشابه نمایشگرهای اورجینال خواهد بود. کاربران ممکن است متوجه تفاوت‌هایی در دقت رنگ و تنظیمات نور شوند.

البته جای نگرانی نیست! خبر خوب این است که همچنان حق انتخاب با کاربران است. اگر از عملکرد True Tone روی نمایشگر جایگزین راضی نباشید، می‌توانید به سادگی آن را غیرفعال کنید. به این ترتیب، همچنان از یک نمایشگر باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند خواهید شد.

اگرچه خبر پشتیبانی از قابلیت True Tone در نمایشگرهای جایگزین آیفون هیجان‌انگیز است، اما در مورد باطری‌های جانبی، یک نکته‌ی منفی وجود دارد. کاربرانی که از باطری‌های غیر اورجینال روی آیفون خود استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند به اطلاعاتی نظیر «حداکثر ظرفیت» و «تعداد چرخه‌ی شارژ» دسترسی داشته باشند. این اطلاعات برای باطری‌های اورجینال اپل که به همراه گوشی عرضه می‌شوند، در بخش «سلامت باطری» قابل مشاهده هستند.

اما چرا دسترسی به این اطلاعات با باطری‌های جانبی ممکن نیست؟ دلیل آن، عدم امکان تایید صحت این ارقام توسط اپل است. بر اساس تحقیقات داخلی این شرکت، برخی از باطری‌های جایگزین موجود در بازار، در واقع باطری‌های نو نیستند و قبلاً استفاده شده‌اند. سازندگان این باطری‌های غیر اورجینال، اغلب با دستکاری اعداد و ارقام بخش «سلامت باطری»، سعی می‌کنند باطری‌های کهنه را نو جلوه دهند.

بنابراین، با وجود اینکه اپل رویکرد نرم‌تری نسبت به قطعات جانبی آیفون در پیش گرفته است، اما همچنان در مورد باطری‌های جایگزین، کمی ابهام وجود دارد. کاربران باید آگاه باشند که استفاده از باطری‌های غیر اورجینال ممکن است با اطلاعات غیر دقیق  و خطر همراه باشد.

این حرکت از سوی اپل، گامی رو به جلو در راستای پشتیبانی از قطعات جانبی و احترام به حق انتخاب کاربران تلقی می‌شود. با این وجود، دغدغه‌هایی در مورد ایمنی باطری‌های غیر اورجینال همچنان وجود دارد. همانطور که خود اپل اشاره می‌کند، «ما به شدت توصیه می‌کنیم کاربران از مطابقت این محصولات با الزامات سختگیرانه‌ی ایمنی اطمینان حاصل کنند.»

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

oneplus-nord-4-gsm-ir
تراشه به‌کاررفته در وان پلاس نورد ۴ مشخص شد

پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ تایید کرده که میان‌رده جدید وان پلاس با تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه کوالکام همراه می‌شود.

بیشتر بخوانید
nothing-cmf-watch-pro-2-gsm-ir
هدفون و ساعت هوشمند جدید برند CMF معرفی شدند

برند CMF by Nothing از نسل جدید هدفون و ساعت هوشمند خود رونمایی کرده که با قیمت‌های اقتصادی روانه بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید
nothing-cmf-phone-1-gsm-ir
نخستین گوشی برند CMF با پنل پشتی قابل‌تعویض معرفی شد

برند CMF به تازگی از نخستین گوشی خود موسوم به CMF Phone 1 رونمایی کرده که از پنل پشتی ‌قابل‌تعویض و تراشه دیمنسیتی ۷۳۰۰ بهره می‌برد. 

بیشتر بخوانید