خانهاخبار
ابهامات در مورد تراشه گلکسی اس 25

ابهامات در مورد تراشه گلکسی اس 25

ممکن است گلکسی S25 از تراشه شرکتی استفاده کند که برای اکثر آمریکایی ها ناآشنا باشد.

۱۴۰۳/۴/۱۰

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از سری جدید گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی S25، ابهاماتی در مورد چیپست به کار رفته در این گوشی ها شکل گرفته است. طبق گزارش های اخیر، سامسونگ با مشکلاتی در زمینه تولید انبوه تراشه اختصاصی خود یعنی Exynos 2500 با فرآیند ساخت 3 نانومتری مواجه شده است. این مشکلات باعث شده تا احتمال عرضه این تراشه به موقع برای استفاده در گلکسی S25 بسیار پایین بیاید.

از سوی دیگر، کمپانی کوالکام، رقیب اصلی سامسونگ در زمینه تولید تراشه های موبایل، قصد افزایش قیمت نسل جدید تراشه های اسنپدراگون 8 خود را دارد. این موضوع باعث نگرانی سامسونگ شده است زیرا استفاده از این تراشه ها در تمامی مدل های گلکسی S25 می تواند به افزایش قابل توجه قیمت نهایی گوشی ها منجر شود.

با توجه به این چالش ها، این سوال مطرح می شود که سامسونگ چه راهکاری را برای تامین تراشه های مورد نیاز گلکسی S25 در پیش خواهد گرفت؟ بر اساس گزارش خبرگزاری کره ای Fnnews که به افشاگری به نام Panda Flash استناد کرده است، به دلیل پایین بودن میزان بازدهی تولید Exynos 2500 (حدود 20 درصد که بسیار کمتر از حداقل مورد نیاز 60 درصد برای تولید انبوه است)، استفاده از این تراشه در گلکسی S25 بعید به نظر می رسد.

گزارش دیگری حاکی از آن است که سامسونگ تمایلی به استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تمامی مدل های گلکسی S25 ندارد. دلیل این امر، افزایش احتمالی 25 تا 30 درصدی قیمت این تراشه نسبت به نسل قبل (اسنپدراگون 8 نسل 3) عنوان شده است. با در نظر گرفتن قیمت تخمینی 190 تا 200 دلاری اسنپدراگون 8 نسل 3، استفاده از نسل جدید می تواند هزینه نهایی هر تراشه را تا 260 دلار افزایش دهد.

galaxy-s25-mediatek.jpg

بنابراین، با کنار رفتن دو گزینه اصلی، این احتمال قوت می گیرد که سامسونگ برای تامین تراشه های برخی از مدل های گلکسی S25 به سراغ کمپانی مدیاتک برود. گزارش منتشر شده اشاره ای به مدل خاص تراشه مدیاتک مورد نظر سامسونگ نکرده است، اما با توجه به برخی گمانه زنی ها، ممکن است شاهد استفاده از تراشه Dimensity 9300 Plus در این گوشی ها باشیم. پیش تر اعلام شده بود که این تراشه قرار است در تبلت پرچمدار آینده سامسونگ یعنی Galaxy Tab S10 Plus نیز به کار گرفته شود.

همچنین، کمپانی مدیاتک پیش از این خبر از همکاری با یک برند تولید کننده گوشی های اندرویدی رده بالا در ایالات متحده داده بود که گفته می شود از تراشه Dimensity 9300 Plus استفاده خواهد کرد.

با این حال، باید توجه داشت که فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Dimensity 9300 Plus نسبت به فناوری ساخت 3 نانومتری نسل دوم گره N3E کمپانی TSMC که در اسنپدراگون 8 نسل 4 به کار خواهد رفت، قدیمی تر است. این موضوع می تواند بر عملکرد نهایی گوشی های مجهز به تراشه مدیاتک تاثیر بگذارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)