خانهاخبار
سامسونگ در بازار آمریکا اپل را شکست داد!

سامسونگ در بازار آمریکا اپل را شکست داد!

در مقایسه با اپل، سامسونگ در بازه زمانی یک‌ساله سهم بیشتری از بازار گوشی آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است.

۱۴۰۳/۴/۷

برای سال‌هاست که اپل پرفروش‌ترین برند گوشی بازار آمریکای شمالی لقب دارد و آیفون‌ها با استقبال بسیار خوبی در این بازار مواجه می‌شوند. حالا اما به نظر می‌رسد شرایط به طور کامل تغییر پیدا کرده و رقیب سنتی اپل یعنی سامسونگ در بازار موبایل ایالات متحده سلطه دارد. 

موسسه تحقیقاتی CIRP در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار گوشی ایالات متحده در بازه زمانی ماه‌های آوریل سال ۲۰۲۳ تا مارس سال ۲۰۲۴ میلادی پرداخته است. 

آیفون ۱۵ پرو در کنار گلکسی اس ۲۴ اولترا

در بازه زمانی یک‌ساله، سامسونگ موفق شده اپل را شکست دهد و به پرفروش‌ترین برند بازار آمریکای شمالی بدل شود. با سهمی ۳۸ درصدی از این بازار، سامسونگ عملکرد چشمگیری را از خود نشان داده است.

طبق گزارش موسسه CIRP، اپل ۳۳ درصد از فروش کلی گوشی در بازار آمریکای شمالی را کسب کرده است. این آمار به خودی‌خود ناامیدکننده نیست ولی در مقایسه با آنچه دیگر گزارش‌ها ادعا کرده‌اند، آمار فروش اپل کاهش چشمگیری داشته است. 

این گزارش در حالی منتشر شده که موسسه تحقیقاتی کانترپوینت ماه گذشته اعلام کرد در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، آمار فروش گوشی‌های اپل بهتر از گوشی‌های سامسونگ بوده است. 

فروش گوشی در بازار آمریکای شمالی

حدود ۶۴ درصد از فروش آیفون‌ها در بازه زمانی یک‌ساله به سری گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اختصاص داشته است. از سوی دیگر، مدل‌های سری گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۴، گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ تنها ۴۲ درصد از فروش کلی گوشی‌های سامسونگ را تشکیل داده‌اند. 

با توجه به اطلاعات موجود در گزارش موسسه CIRP، به نظر می‌رسد گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده سامسونگ طرفداران بیشتری در بازار ایالات متحده دارند. البته اپل به لطف فروش بیشتر گوشی‌های پرچمدار سود بیشتری را کسب می‌کند. 

سومین برند پرفروش بازار آمریکای شمالی موتورولا است که سهمی معادل ۱۳ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است. به مانند سامسونگ، برند موتورولا نیز حضور گسترده‌ای در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی دارد که به رشد آمار فروش این شرکت کمک شایانی کرده‌اند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)