خانهاخبار
پس از مدت‌ها مقاومت اپل، سرانجام پیام‌رسانی بین پلتفرمی به iOS آمد

پس از مدت‌ها مقاومت اپل، سرانجام پیام‌رسانی بین پلتفرمی به iOS آمد

ویژگی RCS یا همان سرویس‌های غنی ارتباطات که به پیام‌رسانی بین پلتفرم‌ها گفته می‌شود، مدت‌ها توسط گوگل اجرایی شده بود، اما اپل از ارایه آن سر باز می‌زد. این شرکت با معرفی iOS 18 اعلام کرد که به این سرویس تن خواهد داد، اما از امروز، با بتای دوم iOS 18 کاربران آن را به طور عملی مشاهده کرده‌اند.

۱۴۰۳/۴/۶

با دومین بتای iOS 18 که دیروز منتشر شد، اپل یک کلید RCS به تنظیمات اضافه کرد، اما پیام‌رسانی RCS در آن زمان کار نمی‌کرد. حال به نظر می‌رسد بر اساس گزارش‌های کاربران iOS 18، پشتیبانی RCS اکنون در حال گسترش است.

پشتیبانی iOS 18 از RCS

برخی از آزمایش‌کنندگانی که iOS 18 را نصب کرده‌اند، تایید کرده‌اند که می‌توانند پیام‌های RCS را با ویژگی‌های مورد انتظار در دسترس برای کاربران اندروید ارسال کنند. متن‌هایی که به جای پیامک یا ام‌ام‌اس مبتنی بر RCS هستند با برچسب RCS مشخص می‌شوند.

RCS یا Rich Communication Services، به کاربران آیفون و اندروید اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالاتر، پیام‌های صوتی و اندازه فایل‌های بزرگ‌تر را مبادله کنند. ویژگی‌هایی مانند رسید خوانده شدن پیام و نشانگرهای تایپ بی‌درنگ نیز پشتیبانی می‌شوند، با فهرست کاملی از موارد جدید در زیر:

  • پشتیبانی از عکس‌ها و فیلم‌های با وضوح بالاتر
  • پشتیبانی از اندازه فایل‌های بزرگتر و به اشتراک‌گذاری فایل
  • پیام‌های صوتی
  • واکنش‌های ایموجی بین پلتفرمی
  • نشانگرهای تایپ در زمان واقعی
  • رسید خوانده شدن پیام توسط گیرنده
  • امکان ارسال پیام از طریق تلفن همراه یا وای فای (البته پیامک فقط از طریق خط تلفن همراه است). ارسال پیام RCS از طریق وای فای هزینه‌ای ندارد
  • چت‌های گروهی بهبود یافته

پیام‌های RCS را می‌توان در بخش پیام‌ها در برنامه تنظیمات فعال کرد و البته به‌ طور پیش‌ فرض روشن است. در حال حاضر، پیام‌رسانی RCS فقط برای کسانی در آمریکا موجود است که اپراتوری دارند که از RCS پشتیبانی می‌کند. کاربران T-Mobile، ورایزن و AT&T که iOS 18 را اجرا می کنند، باید کلید  RCS را در دسترس داشته باشند، اما کسانی که خطوط دیگر دارند و اپراتورهای کوچکتر هستند، هنوز نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

همه کاربران iOS 18 که دارای اپراتورهای ذکر شده هستند، RCS را فعال نمی‌بینند، بنابراین به نظر می‌رسد که پشتیبانی از این قابلیت همچنان در حال گسترش است و نیاز به زمان دارد.

سیستم عامل iOS 18 در حال حاضر در ظرفیت بتا در دسترس است و محدود به توسعه دهندگان است. در مورد RCS هم باید گفت که در پاییز امسال برای همه کاربران iOS 18 در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)