خانهاخبار
موتور عصبی دو تراشه A18 و A18 پرو بسیار قدرتمند خواهد بود

موتور عصبی دو تراشه A18 و A18 پرو بسیار قدرتمند خواهد بود

گزارشی ادعا کرده موتور عصبی به کار رفته در تراشه‌های سری آیفون ۱۶ از موتور عصبی موجود تراشه M4 قدرتمند‌تر خواهد بود. 

۱۴۰۳/۴/۶

تراشه M4 اپل که در مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۴ به کار رفته است از یک موتور عصبی برای پردازش‌ قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. موتور عصبی این تراشه قادر است با سرعت ۳۸ تریلیون عملیات‌برثانیه (TOPS) پردازش‌ها را انجام دهد.

در مقایسه با تراشه M4، موتور عصبی تراشه A17 پرو که در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد از سرعت ۳۵ تریلیون عملیات‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، تراشه A16 به‌کاررفته در گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از یک موتور عصبی با سرعت ۱۷ تریلیون عملیات‌برثانیه بهره می‌برد. 

تراشه های سری آيفون ۱۶

حالا به تازگی یک کاربر شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) که مهندس کامپیوتر نیز است ادعا کرده موتور عصبی موجود در تراشه A18 و A18 پرو از موتور عصبی تراشه M4 قوی‌تر خواهد بود. 

همانطور که گزارش‌ها ادعا کرده‌اند، دو گوشی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با تراشه A18 همراه خواهند شد در حالی که آيفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از تراشه A18 پرو بهره خواهند برد. به لطف موتور عصبی قوی‌تر، انتظار داریم سری آیفون ۱۶ در پردازش قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence بسیار قدرتمند ظاهر شود.

موتور عصبی تراشه A18

دو تراشه A18 و A18 پرو برپایه نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. نخستین تراشه ۳ نانومتری بازار موبایل تراشه A17 پرو بود که با دو گوشی آيفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس روانه بازار شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)