خانهاخبار
علامت SOS روی آیفون چرا ظاهر می‌شود؟

علامت SOS روی آیفون چرا ظاهر می‌شود؟

برای شما هم پیش آمده که روی آیفون خود پیغام SOS را مشاهده کنید، اما این پیام به چه معناست؟

۱۴۰۳/۴/۱۰

شاید روی نوار بالای صفحه‌ی آیفون‌تان، همیشه با نمادهای 5G، LTE یا وای‌فای سروکار داشتید. اما نسخه‌های جدید iOS گزینه‌ی دیگری هم به این جمع اضافه کرده‌‌اند که گاهی اوقات می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. ممکن است به جای این نمادها، عبارت «SOS» را ببینید.

نگران دیدن این پیام نباشید! به این معنا نیست که مشکلی با آیفون شما وجود دارد یا بدون اطلاع شما، سیگنال اضطراری SOS ارسال می‌کند. این عبارت صرفا به این معنی است که در صورت نیاز، می‌توانید با استفاده از آیفون خود یک تماس اضطراری برقرار کنید.

علت این موضوع به اجباری بودن برقراری تماس‌های اضطراری (معمولاً با شماره ۱۱۵ در ایران) برمی‌گردد. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات بی‌سیم را ملزم می‌کند که تماس‌های اضطراری را مدیریت کنند، بدون اینکه اهمیتی داشته باشد کاربر از خدمات کدام شرکت استفاده می‌کند.

یعنی حتی اگر سیم‌کارت داخل گوشیتان نباشد، همچنان می‌توانید با شماره اضطراری تماس بگیرید. همچنین، اگر به شبکه‌ی اپراتور خودتان دسترسی نداشته باشید، از طریق شبکه‌ی اپراتورهای دیگر هم می‌توانید با شماره اضطراری تماس برقرار کنید.

iphone

برای مثال، فرض کنید کاربر همراه اول هستید و در منطقه‌ای دور افتاده از دکل‌های همراه اول قرار دارید. از لحاظ فنی، در این شرایط امکان برقراری تماس‌های معمولی و استفاده از اینترنت را ندارید. اما اگر دکلی از ایرانسل یا رایتل در محدوده‌ی شما باشد، همچنان می‌توانید با شماره اضطراری تماس بگیرید.

پس جای نگرانی نیست! این علامت فقط به این معنی است که حتی در شرایط خاص هم می‌توانید با استفاده از آیفون خود، یک تماس اضطراری برقرار کنید.

در گذشته، زمانی که به شبکه‌ی اپراتور خود متصل نبودید، عبارت «بدون سرویس» روی نوار وضعیت ظاهر می‌شد. این موضوع ممکن بود این تصور را برای شما ایجاد کند که اصلاً امکان برقراری تماس وجود ندارد.

6.jpg

در مدل‌های جدیدتر، یعنی آیفون ۱۴ و بالاتر، زمانی که شبکه‌ی اپراتور دیگری در دسترس باشد، همچنان علامت ساده‌ی «SOS» نمایش داده می‌شود. اما تفاوت اصلی اینجاست که در صورت عدم وجود هیچ شبکه‌ی مخابراتی، علاوه بر علامت «SOS»، یک آیکون ماهواره نیز ظاهر می‌شود تا به شما اطلاع دهد که همچنان امکان برقراری تماس اضطراری از طریق ماهواره وجود دارد (قابلیتی که فعلاً منحصر به سری آیفون ۱۴ است). به‌عبارت ساده‌تر، در آیفون‌های ۱۴ و بالاتر، هر زمان که در سناریویی قرار بگیرید که مدل‌های قدیمی‌تر عبارت «بدون سرویس» را نمایش می‌دادند، علامت ترکیبی «SOS با ماهواره» ظاهر می‌شود. این به این معنی است که هیچ شبکه‌ی مخابراتی (از هیچ اپراتوری) در دسترس نیست، اما برقراری تماس اضطراری از طریق ماهواره همچنان یک گزینه روی میز است (البته این قابلیت فعلاً مختص به آیفون‌های ۱۴ است). اما دیدن علامت SOS روی آیفون‌های قدیمی‌تر، به معنای پشتیبانی از این قابلیت نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)