خانهاخبار
ریلمی V60 و V60s در سکوت خبری معرفی شدند

ریلمی V60 و V60s در سکوت خبری معرفی شدند

شرکت ریلمی به تازگی از دو گوشی مقرون به صرفه جدید خود رونمایی کرده است.

۲ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

شرکت ریلمی به تازگی از دو گوشی مقرون به صرفه جدید خود یعنی ریلمی V60 و V60s رونمایی کرد. این دو گوشی با مشخصات پایه و قیمت مناسب، بازار گوشی‌های 5G اقتصادی را هدف قرار داده‌اند. نکته جالب این است که با وجود نام‌های متفاوت، V60 و V60s از نظر طراحی و سخت‌افزار تقریباً یکسان هستند.

realme 1.jpg

صفحه نمایش هر دو گوشی یک پنل ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر میزان روشنایی ۶۲۵ نیتی است. این نمایشگر همچنین امکان کاهش میزان روشنایی خود تا ۱ نیت را دارد که برای استفاده در شب، قابلیتی کاربردی محسوب می‌شود.

این دو گوشی از چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۶۳۰۰ استفاده می‌کنند که توسط ۶ تا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. این پردازنده هشت هسته‌ای شامل دو هسته کورتکس A76 با کلاک اسپید ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف کورتکس A55 با کلاک اسپید ۲.۰ گیگاهرتز است. این سری جدید همچنین از قابلیت افزایش رم به صورت مجازی تا ۸ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کنند.

realme 3.jpg

ریلمی V60 و V60s به همراه سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری اختصاصی Realme UI 5.0 روانه بازار می‌شوند. ظرفیت باتری این دستگاه‌ها، معادل با ۵۰۰۰ میلی آمپر است و پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

در پشت این گوشی‌ها یک ماژول دوربین با چهار بریدگی وجود دارد؛ اما همانند بسیاری از محصولات اقتصادی، فقط یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی و یک فلش LED در این بخش قرار گرفته‌اند. در سوی دیگر، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این دو محصول نیز درون پانچ هول بخش میانی نمایشگر قابل مشاهده است. قاب پشتی این گوشی‌ها ظاهر ساده‌ای داشته و لوگوی ریلمی در بخش پایینی آن‌ها به چشم می‌خورد. ریلمی V60 و V60s در رنگ‌های طلایی و سبز روانه بازار خواهند شد.

realme 2.jpg

قیمت‌گذاری این دو گوشی نیز در نوع خود جذاب است؛ با وجودی که این گوشی‌ها دارای مشخصات سخت افزاری یکسان هستند؛ به دلایلی قیمت‌گذاری متفاوتی دارند! قیمت ریلمی V60 از ۱,۱۹۹ یوآن (حدود ۱۷۵ دلار) برای نسخه پایه ۶/۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌شود و به ۱,۳۹۹ یوآن (حدود ۲۰۵ دلار) برای نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی می‌رسد. در سوی دیگر، قیمت ریلمی V60s از ۱,۳۹۹ یوآن (حدود ۲۰۵ دلار) برای مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی آغاز می‌شود و به ۱,۷۹۹ یوآن (حدود ۲۶۵ دلار) برای نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی می‌رسد.

برچسب‌ها: