خانهاخبار
مدل‌های آینده آیفون ممکن است دارای پنل پشتی قابل تعویض باشند

مدل‌های آینده آیفون ممکن است دارای پنل پشتی قابل تعویض باشند

اپل اختراعی را ثبت کرده که اگر عملی شود، قابلیت‌های آیفون را بسیار فراتر از آنچه که اکنون هست، خواهد برد.

۲ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

گاهی اوقات با بررسی آخرین درخواست‌های ثبت اختراع اپل، می‌توان به ایده‌هایی درباره برنامه‌های آتی این شرکت دست یافت. البته باید توجه داشت که ثبت درخواست اختراع به معنای استفاده قطعی از آن نیست، بلکه تنها به منظور حفاظت از نوآوری در صورت تأیید پتنت انجام می‌شود.

iphone 1.jpg

به گزارش Patently Apple، اپل اخیراً برای یک مفهوم جالب درخواست ثبت اختراع کرده است که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد پنل پشتی گوشی خود را با یک پنل جایگزین با ویژگی‌های مختلف تعویض کنند. این پنل‌ها می‌توانند با استفاده از آهن‌رباهایی مشابه مگ‌سیف به مدل‌های آیفون ۱۲ و جدیدتر متصل شوند.

برای مثال، یک پنل پشتی جایگزین می‌تواند دارای اسپیکرهای بهتر یا حتی یک حسگر برای اندازه‌گیری قند خون بیماران دیابتی باشد. همانطور که اپل در این درخواست ثبت اختراع توضیح می‌دهد، "زیرسیستم مکمل ممکن است یک دستگاه تست قند خون باشد و ممکن است مکانیزمی برای دریافت نمونه‌های خون (به عنوان مثال روی نوارهای تست کاغذی) و اجزای آنالیز و مدارهای مرتبط برای تعیین سطح گلوکز خون بر اساس نوار تست داشته باشد".

مدل‌های آینده آیفون ممکن است دارای پنل پشتی قابل تعویض باشند

همچنین، می‌توان از یک پنل پشتی جایگزین به‌جای قاب برای محافظت از گوشی در برابر افتادن استفاده کرد. دیگر امکانات پنل پشتی می‌توانند شامل باتری‌های مکمل، حسگرهای فیزیولوژیکی و یا دستگاه‌های نظارت بر سلامت، دوربین‌ها، نمایشگرهای کمکی و موارد مشابه باشند.

اگر یک پنل پشتی جایگزین دارای دوربین‌های اضافی باشد، می‌تواند شامل لنز، سنسور تصویر و لوازم الکترونیکی مرتبط برای تسهیل گرفتن تصویر باشد. امکان جالب دیگر، یک پنل پشتی مکمل با صفحه نمایش لمسی رنگی با وضوح بالا یا یک صفحه نمایش تک رنگ با وضوح پایین است.

iphone 3.jpg

لازم به ذکر است که ارسال درخواست ثبت اختراع به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا (USPTO) به معنای تأیید و اعطای پتنت نیست. سال گذشته اپل تعداد ۲۵۳۶ پتنت در آمریکا دریافت کرد که بسیار بیشتر از ۶۷۶ ثبت اختراع در سال ۲۰۱۱ بود. در هر صورت، معمولاً همه این پتنت‌ها به محصول تبدیل نمی‌شوند و باید دید ثبت اختراعی که امروز گزارش شده، در میان موارد خوش‌شانس خواهد بود که به محصولات اپل راه می‌یابند یا خیر.

برچسب‌ها: