خانهاخبار
قابلیت جدید اینستاگرام: برگزاری لایو برای دوستان نزدیک (Close Friends)

قابلیت جدید اینستاگرام: برگزاری لایو برای دوستان نزدیک (Close Friends)

اینستاگرام با ویژگی جدیدی که امکان برگزاری لایو با تعداد محدودی از دوستان را فراهم می‌کند، بروزرسانی شد.

۲ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

اینستاگرام به تازگی با یک قابلیت جدید که امکان برگزاری لایو با Close Friends را در اختیارتان می‌گذارد، آپدیت شد. به این ترتیب شما می‌توانید با نهایتا ۳ نفر از دوستان خود وارد لایو شوید.

به گفته اینستاگرام، شما از این ویژگی می‌توانید برای به اشتراک گذاشتن احساسات لحظه‌ای، برنامه‌ریزی برای سفر، انجام تکالیف مربوط به درس‌های مختلف یا حتی خوش‌گذرانی با دوستان خود استفاده کنید.

قابلیت برگزاری لایو از سال ۲۰۱۶ در دسترس عموم کاربران قرار گرفت؛ اما نکته اینجا بود که به محض ورود به این بخش، تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کردند از این موضوع باخبر شده و امکان ورود به لایو را داشتند. بسیاری از چهره‌های سرشناس یا اینفلوئنسرها از این ابزار برای ارتباط با هواداران خود استفاده می‌کنند، اما برای کاربران عادی، ایده ورود تمامی دنبال کنندگان به لایو گزینه آنچنان مناسبی به حساب نمی‌آید.

اینستاگرام

با این قابلیت جدید، اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند افراد شرکت کننده در لایو را انتخاب کنند.

ارائه شدن این قابلیت نشان می‌دهد که اینستاگرام قصد دارد قابلیت‌های بیشتری در حوزه حریم شخصی را در اختیار کاربران قرار دهد و زنجیره ارتباطات کاربران را محدود به سلایق آن‌ها کند.

سال گذشته، اینستاگرام قابلیت نگارش نوت‌ها را ارائه کرد که به این ترتیب شما می‌توانستید با یک متن کوتاه و استفاده از ایموجی‌های دلخواه، احساسات لحظه‌ای خود را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. این نوت‌ها تا ۲۴ ساعت در قسمت مربوطه باقی مانده و سپس خودکار حذف خواهند شد. شما می‌توانید از این ویژگی برای شروع ارتباط با دوستان خود استفاده کنید.

از آن جا که سر و کار اینستاگرام با اینفلوئنسرها و شرکت‌های مختلف روز به روز بیشتر می‌شود، جای تعجبی نیست که انتظار اضافه شدن قابلیت‌های دیگر برای استفاده کاربران عمومی را نیز داشته باشیم. چرا که هدف خلق اینستاگرام، ارتباط ما با دوستان و آشنایان است.