خانهاخبار
ضبط ویدیوی فضایی آیفون به اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌آید

ضبط ویدیوی فضایی آیفون به اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌آید

به تازگی مشخص شده که اپل در iOS 18 به برنامه‌های غیر اپل نیز اجازه ضبط محیطی فیلم را به صورت سه‌بعدی می‌دهد؛ اما باید این را هم در نظر گرفت که ویژگی مذکور فقط برای آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس در دسترس است.

۱۴۰۳/۳/۳۱

مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس که دارای iOS 17.2 یا بالاتر هستند، می‌توانند ویدیوهای فضایی با عمق سه‌بعدی برای پخش در هدست ویژن پرو اپل ضبط کنند. در حالی که ضبط ویدیوی فضایی تا این لحظه به برنامه دوربین داخلی اپل محدود شده است، برنامه‌های دوربین شخص ثالث در اپ استور نیز می‌توانند این قابلیت را با iOS 18 ارایه دهند.

ضبط ویدیوی فضایی آیفون به اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌آید

در جلسه کدنویسی WWDC 2024 هفته گذشته، اپل فاش کرد که یک API منتشر کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد فیلمبرداری فضایی را در هر برنامه‌ای ارایه دهند. اپل گفته که این API در چارچوب‌های موجود مرتبط با دوربین تعبیه شده است و پیاده‌سازی آن را آسان می‌کند.

هنگامی که آیفون در جهت افقی نگه داشته می‌شود، دوربین اصلی و فوق عریض آیفون ۱۵ پرو برای ضبط ویدیوی فضایی ترکیب می‌شوند. علاوه بر مدل‌های آیفون ۱۶ پرو، احتمالا ضبط ویدیوی فضایی به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس معمولی نیز گسترش می‌یابد، زیرا شایعه شده است که دوربین‌های پشتی این دستگاه‌ها به صورت عمودی تراز شده‌‌اند.

برای مشاهده عمق افزوده شده در فیلم‌های فضایی، به یک ویژن پرو نیاز دارید، زیرا هنگام پخش در آیفون در قالب دو بعدی معمولی ظاهر می‌شوند.

در حال حاضر iOS 18 در مرحله بتا است و باید در ماه سپتامبر (شهریور ماه) منتشر شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)