خانهاخبار
اپل علت پشتیبانی نکردن دستگاه‌های قدیمی‌تر از هوش مصنوعی‌اش را شرح داد

اپل علت پشتیبانی نکردن دستگاه‌های قدیمی‌تر از هوش مصنوعی‌اش را شرح داد

در رویداد توسعه دهندگان امسال اپل، این شرکت از هوش مصنوعی خود موسوم به «Apple Intelligence» پرده برداشت. قابلیتی که فقط آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس به بعد و آیپدها و مک‌های دارای تراشه سری M از آن پشتیبانی می‌کنند.

۱۴۰۳/۳/۳۱

به همراه iPadOS 18، iOS 18 و macOS Sequoia، اپل یک تجربه هوش مصنوعی شخصی جدید به نام «Apple Intelligence» را معرفی می‌کند که از مدل‌های زبان بزرگ روی دستگاه استفاده می‌کند تا تجربه کاربری را در آیفون، آیپد و مک بهبود بخشد.

هوش مصنوعی اپل

این ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای کار کردن به آخرین مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس اپل نیاز دارند، در حالی که فقط مک‌ها و آیپدهای دارای تراشه‌های M1 یا جدیدتر از هوش اپل پشتیبانی می‌کنند. از زمانی که این خبر منتشر شده، بسیاری از کاربران این سوال را مطرح کرده‌اند که دقیقا دلیل این موضوع چیست؟

حالا امروز مصاحبه‌ای منتشر شده که در آن جان گروبر از Daring Fireball این سوال را برای جان جاناندریا، مدیر یادگیری هوش مصنوعی و ماشینی اپل، گرگ جوسویاک، مدیر بازاریابی و کریگ فدریگی، مدیر مهندسی نرم افزار، مطرح کرد و پاسخ بدین شرح بود:

جاناندریا: این مدل‌ها، وقتی آنها را در زمان‌های لازم اجرا می‌کنید، استنتاج نامیده می‌شود، و استنباط مدل‌های زبان بزرگ از نظر محاسباتی فوق العاده پرهزینه است. بنابراین ترکیبی از پهنای باند در دستگاه٫ به اندازه موتور عصبی اپل است. انجام این مدل‌ها به اندازه کافی سریع است که می‌توانید از نظر تئوری، این مدل‌ها را روی یک دستگاه بسیار قدیمی اجرا کنید، اما آنقدر کند است که مفید نخواهد بود.

گروبر: پس این یک طرح برای فروش آیفون‌های جدید نیست؟!

جوزویاک: نه، به هیچ وجه. در غیر این صورت ما آنقدر باهوش بودیم که بتوانیم چنین طرح‌هایی را برای جدیدترین آیپدها و مک‌های خود  نیز انجام دهیم، اینطور نیست؟

رییس مهندسی نرم افزار اپل، کریگ فدریگی هم گفته که اولین اقدام این شرکت با هر ویژگی جدید این است که چگونه آن را تا حد امکان به دستگاه‌های قدیمی‌تر برگرداند. اما وقتی صحبت از هوش اپل به میان می‌آید، او می‌افزاید: «چاره‌ای نیست، این سخت ‌افزاری است که لازم است... اجرای مدل‌هایی با این قدرت روی آیفون کار بسیار خارق‌العاده‌ای است».

مدل های آیفون ۱۵ پرو از تراشه A17 Pro استفاده می کنند که دارای موتور عصبی 16 هسته ای است که تا 2 برابر سریع تر از تراشه A16 موجود در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس است و نزدیک به ۳۵ تریلیون عملیات در ثانیه انجام می‌دهد. فدریگی اشاره کرده که رم نیز جنبه دیگری از سیستم است که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به آن نیاز دارند، بنابراین شاید تصادفی نباشد که همه دستگاه‌های سازگار با Apple Intelligence، حداقل ۸ گیگابایت رم دارند.

با وجود موضوع پشتیبانی نکردن هوش اپل از آیفون‌های ضعیف‌تر، صاحبان آیفون‌های قدیمی‌تر هنوز منتظر چیزهای زیادی در به‌روزرسانی نرم ‌افزار آتی اپل هستند یعنی iOS 18 هستند که علاوه بر هوش اپل دارای چندین ویژگی جدید است و هر آیفونی که می‌تواند iOS 17 را اجرا کند، با iOS 18 هم سازگار است. این یعنی شامل آیفون XR سال ۲۰۱۸ به بعد.

اگر هنوز هم می‌خواهید هوش اپل را در جیب خود داشته باشید، اما آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس ندارید، ممکن است بخواهید تا سری آیفون ۱۶ که انتظار می‌رود با انتشار iOS 18 در پاییز عرضه شود، صبر کنید که البته به نظر کاری منطقی می‌آید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)