خانهاخبار
مک‌بوک پرو M4 چه زمانی عرضه می‌شود؟

مک‌بوک پرو M4 چه زمانی عرضه می‌شود؟

اپل برای اولین بار، تراشه جدید سری M خود را در یک آیپد معرفی کرد. مدل M4 که حالا تنها در آیپد پروها یافت می‌شود، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به مک بوک پرو و مک مینی، و در آينده‌ای دورتر به مک بوک ایر، مک استودیو و مک پرو راه یابد.

۱۴۰۳/۳/۳۰

به گفته راس یانگ تحلیلگر معروف صفحه نمایش، انتظار می‌رود مدل‌های مک بوک پرو با تراشه M4 در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ عرضه شوند. یانگ امروز در توییتی گفته که ارسال پنل‌های مدل‌های جدید مک ‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی قرار است در سه‌ ماهه سوم سال ۲۰۲۴  آغاز شود که نشان ‌دهنده عرضه آن در پایان سال است.

تراشه M4

اپل به‌روزرسانی تراشه M4 خود را در ماه می (اردیبهشت ماه) با عرضه آیپد پرو M4 آغاز کرد، اما اولین مک‌های مجهز به تراشه M4 نیز برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌اند. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل امسال هر دو سری مک بوک پرو و ​​مک مینی را به‌روز خواهد کرد.

انتظار می‌رود مک بوک پرو ۱۴ اینچی سطح پایه دارای تراشه M4 باشد، در حالی که مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max به‌روز خواهند شد. از طرف دیگر مک مینی هم تراشه‌های M4 و M4 Pro را دریافت خواهد کرد. مدل‌های مک ‌بوک ایر، مک استودیو و مک پرو تا سال ۲۰۲۵ با تراشه‌های M4 به‌روزرسانی نمی‌شوند و هنوز مشخص نیست که آیمک چه زمانی ممکن است با فناوری تراشه‌های تازه ‌شده به‌روزرسانی شود.

تراشه M4 اپل بر روی یک گره ۳ نانومتری ارتقا یافته ساخته شده است و اپل برای اولین بار فناوری 3 نانومتری را با خط تولید چیپشت M3 معرفی کرد. در بنچمارک‌های گیک بنچ ۶، تراشه M4 تا ۲۵ درصد سریع‌تر از تراشه M3 در مورد عملکرد چند هسته‌ای است، بنابراین می‌توانیم شاهد دستاوردهای مشابهی برای تراشه‌های M4 Pro و M4 Max باشیم.

به غیر از تراشه‌های M4، انتظار نمی‌رود که مدل‌های مک ‌بوک پرو آینده دارای به‌روزرسانی‌های قابل توجهی باشند. اپل در حال کار بر روی فناوری صفحه نمایش اولد است، اما انتظار نمی‌رود که مک بوک پرو اولد تا سال ۲۰۲۶ تولید شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)