خانهاخبار
iOS 18 سرانجام پشتیبانی از شماره‌گیری T9 را به آیفون می‌آورد!

iOS 18 سرانجام پشتیبانی از شماره‌گیری T9 را به آیفون می‌آورد!

آپدیت iOS 18 سرانجام به کاربران اجازه استفاده از شماره‌گیری سریع T9 را می‌دهد.

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

قابلیت شماره‌گیری T9 یا Text on 9 keys، یک فناوری پیش‌بینی متن است که در اواخر دهه ۹۰ میلادی برای تسریع تایپ پیام‌ها در تلفن‌های همراه قدیمی با صفحه‌کلید عددی معرفی شد. هر کلید عددی (۲ تا ۹) روی صفحه‌کلید T9 نماینده مجموعه‌ای از حروف است؛ برای مثال کلید ۲ نقش حروف ABC را دارد.

t9 2.jpg

پس از سال‌ها حضور این قابلیت در تلفن‌های اندرویدی، اپل سرانجام در نسخه بتای iOS 18 پشتیبانی از شماره‌گیری T9 را به اپلیکیشن تلفن خود اضافه کرده است و کاربران آیفون اکنون می‌توانند با تایپ نام مخاطب روی صفحه‌کلید عددی، مخاطبین مرتبط را در بالای صفحه کلید مشاهده کنند. T9 با پیش‌بینی محتمل‌ترین کلمه مورد نظر شما، تمامی ترکیب‌های ممکن حروف را برای فیلتر کردن نتایج از مخاطبین شما ترکیب می‌کند. به عنوان مثال، برای نوشتن نام Pendar باید دکمه‌های ۷-۲-۳-۶-۳-۷ را به ترتیب فشار دهید.

بهترین نتیجه در بالای صفحه‌کلید نمایش داده شده و با لمس نام شخص، تماس برقرار می‌شود. اگر چندین نتیجه ممکن وجود داشته باشد؛ با لمس گزینه x more… در پایین اولین نتیجه، می‌توانید آنها را به صورت لیست مشاهده کنید. این قابلیت، برقراری تماس سریع‌تر با مخاطبین را ممکن می‌سازد.

t9 1.jpg

علاوه بر این، در iOS 18 هنگام وارد کردن یک شماره جدید در صفحه‌کلید، دو گزینه برای افزودن آن به مخاطبین وجود دارد: "ایجاد مخاطب جدید" و "افزودن به مخاطبین موجود". در نسخه پایدار فعلی یا همان iOS 17، کاربران تنها امکان استفاده از گزینه Add Number را دارند.

iOS 18 در حال حاضر به صورت بتا برای توسعه‌دهندگان اپل در دسترس است و نسخه بتای عمومی آن در تیرماه منتشر خواهد شد. انتشار نسخه پایدار این به‌روزرسانی نیز برای شهریورماه برنامه‌ریزی شده است.

برچسب‌ها: