خانهاخبار
چیپست‌های به کار رفته در سری پیکسل ۱۰ احتمالا توسط TSMC تولید می‌شوند

چیپست‌های به کار رفته در سری پیکسل ۱۰ احتمالا توسط TSMC تولید می‌شوند

با استناد به گزارشات اخیر، شرکت تایوانی TSMC وظیفه تامین چیپست‌های تنسور G5 سری پیکسل ۱۰ را بر عهده گرفته است.

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

به ادعای چندین منبع معتبر در صنعت تکنولوژی، شرکت تایوانی TSMC چیپست تنسور G5 مخصوص سری گوگل پیکسل ۱۰ را تولید خواهد کرد.

tensor 1.jpg

به گزارش خبرگزاری BusinessKorea، گوگل برای تامین پردازنده تنسور G5 سری پیکسل ۱۰ به فرآیند ۳ نانومتری TSMC روی آورده است. با این حال، پردازنده تنسور G4 که در سری پیکسل ۹ استفاده خواهد شد؛ همچنان توسط سامسونگ فاندری تولید می‌شود.

در سوی دیگر، گزارش شده که کوالکام نیز تولید پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل چهارم را برای "تولید اولیه" به TSMC واگذار خواهد کرد. این موضوع چندان نیز تعجب‌آور نیست؛ زیرا پردازنده‌های رده پرچمدار کوالکام از زمان اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول در سال ۲۰۲۲، توسط TSMC تولید می‌شوند. این خبرگزاری کره‌ای همچنین گزارش داده که چیپست‌های ۳ نانومتری سامسونگ فاندری با مشکلاتی در زمینه بازده و کارایی مواجه شده‌اند و به نقل از برخی کارشناسان صنعت تکنولوژی، سرعت عملکرد این چیپست‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد از چیپست‌های ۳ نانومتری TSMC پایین‌تر است.

tensor 2.jpg

بنابراین، تولید پردازنده تنسور G5 توسط TSMC می‌تواند بهبودهای قابل توجهی را در عملکرد و کارایی نسبت به نسل‌های پیشین تولید شده توسط سامسونگ به همراه داشته باشد. حتی اگر تنسور G5 از نظر مشخصات فنی مشابه چیپست تنسور G4 باشد؛ تغییر تولیدکننده می‌تواند بهبودهای قابل توجهی را ایجاد کند.

در سال ۲۰۲۲ نیز داستان مشابهی برای اسپدراگون ۸ نسل اول و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول رخ داد. نسخه اول که توسط سامسونگ تولید شد؛ مشکلاتی را در بخش مدیریت دما به همراه داشت و سپس با تولید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول توسط TSMC، شاهد حل این مشکلات و بهبود کلی عملکرد بودیم.

tensor 3.jpg

این گزارشات در مورد عملکرد نه چندان جالب چیپست‌های ۳ نانومتری سامسونگ و سرعت پایین این شرکت در آماده‌سازی چیپست‌ها، تنها کمی پس از شایعات اخیر درباره عملکرد بهتر سامسونگ فاندری نسبت به TSMC منتشر شده‌اند؛ بنابراین نمی‌توان ادعاهای در رابطه با بهبود عملکرد سامسونگ فاندری را جدی تلقی کرد.

برچسب‌ها: