خانهاخبار
۶ ویژگی جدید آی او اس ۱۸ که آیفون را متحول خواهد کرد

۶ ویژگی جدید آی او اس ۱۸ که آیفون را متحول خواهد کرد

در این مطلب قصد داریم با ۶ قابلیت جدید iOS 18 آشنا شویم که استفاده از آن‌ها، شیوه کار با آیفون را تغییر خواهد داد.

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

هر سال اپل در رویداد WWDC 2024 با معرفی نسخه جدید پلتفرم‌های خود، انبوهی از قابلیت‌ها و امکانات جدید را به این سیستم عامل‌ها اضافه می‌کند. امسال نیز از این قضیه مستثنی نیست و در ادامه با ویژگی‌هایی از آی او اس ۱۸ آشنا خواهیم شد که با کمک آن‌ها، می‌توانید متفاوت‌تر از قبل با آیفون خود کار کنید.

زمان‌بندی پیام‌ها

message

حاضر هستم شرط ببندم زمان‌بندی پیام‌ها، قابلیتی نیست که بسیاری از کاربران به دنبال آن بوده‌اند؛ اما از سوی دیگر شرط می‌بندم اواخر سال جاری و به محض ارائه این ویژگی، اغلب کاربران عاشق آن خواهند شد! به جای این که شما پیامی در حین شلوغ بودن یک نفر برای او فرستاده و امیدوار باشید که بخواند و به شما پاسخ دهد، می‌تواند آن را زمان‌بندی کنید تا در زمان آزاد بودن او، به دستش رسیده و به این ترتیب مطمئن خواهید بود که پیام شما خوانده شده و پاسخ داده خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید پیام تبریک تولد افراد مختلف را به این ترتیب زمان‌بندی کنید تا در روز موعود، پیام شما برای فرد مورد نظر ارسال شود. به این ترتیب حتی اگر شما فراموش کنید یا در آن روز سرتان به قدری شلوغ باشد که امکان انجام چنین کاری را نداشته باشید، آی او اس ۱۸ به صورت خودکار (در صورتی که پیامی را زمان‌بندی کرده باشید)، این کار را برای شما انجام می‌دهد. اما مورد استفاده از این قابلیت چیزی بیشتر از تبریک تولد یا سالگرد ازدواج یا مواردی از این قبیل خواهد بود. تصور کنید دوست یا فرد مخاطب شما در کلاس بوده، مشغول انجام یک کنفرانس است یا در حال ورزش کردن است؛ در این شرایط زمان‌بندی پیام برای پایان فعالیت او باعث می‌شود تا وی با خیال راحت و تمرکز بیشتر پیام شما را خوانده و مسلما جواب بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

اپلیکیشن Passwords

اپل مدت‌هاست که با ذخیره پسوردها، به شما کمک می‌کند تا در موعد مقرر به آن‌ها دسترسی داشته و به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. اما متأسفانه قرار گرفتن آن‌ها در اپلیکیشن Settings باعث می‌شود تا دسترسی به آن‌ها کمی با پیچیدگی همراه باشد. اما حالا در آی او اس ۱۸، اپلیکیشنی جدید و جداگانه با نام Passwords ارائه شده که دسترسی به رمزهای عبور را آسان‌تر از قبل می‌کند.

در نگاه اول، این تغییر ممکن است کمی جزئی و پیش پا افتاده به نظر برسد؛ اما دسترسی سخت و نسبتا پیچیده به پسوردها در نسخه‌های قبلی آی او اس، باعث می‌شود تا این اپلیکیشن بیش از پیش دوست داشتنی به نظر برسد. اگر برای مدیریت پسوردها از اپلیکیشن سوم شخص دیگری استفاده می‌کردید، ارائه شدن اپلیکیشن Passwords باعث می‌شود تا شما بتوانید تمامی این موارد را به اپلیکیشن جدید انتقال داده و از شر استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص رهایی پیدا کنید. این اپلیکیشن نه تنها پسوردهای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را در خود ذخیره می‌کند، بلکه می‌تواند پسورد کانکشن‌های وای‌فای، Passkeyها و اطلاعات لاگین به اشتراک گذاشته شده را نیز در آن ذخیره کنید.

 

ری‌اکشن‌ها در اپلیکیشن Messages

imessage

در طول روز، چند بار به پیام‌های دریافتی در اپلیکیشن Messages ری‌اکشن نشان می‌دهید؟ اگر تعداد آن‌ها بیش از یکی است، پس خبر برداشته شدن این محدودیت امکان ری‌اکشن نشان دادن با ایموجی‌های دلخواه مسلما شما را به شدت خوشحال خواهد کرد.

اپل در آی او اس ۱۸، ری‌اکشن‌های پیام‌ها را از حالت خاکستری خارج کرده و با رنگ بخشیدن به آن‌ها، جلوه دیگری از ری‌اکشن‌ها را به نمایش گذاشته است. همچنین شما قادر خواهید بود تا با کمک ایموجی‌ها، ری‌اکشن‌های جذاب و مرتبط‌تری را به پیام‌های دریافت شده به نمایش بگذارید.

قفل کردن اپلیکیشن‌ها

ios 18

اگر این موضوع که گوشی خود را به دست دیگران بسپارید، باعث می‌شود تا استرس این که او وارد اپلیکیشن‌های دیگر بشود را درون شما به وجود آید، اپل در آی او اس ۱۸ راه حلی برای این موضوع در نظر گرفته است. به این ترتیب شما می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را به کمک تاچ آیدی یا فیس آیدی قفل کرده و اشخاص دیگر به هیچ عنوان امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های شما را نخواهند داشت و هنگام ورود، باید حتما تصویر صورت شما اسکن شود. در کنار قفل کردن، شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را از روی صفحه هوم خود پنهان کرده و تمامی آن‌ها را به یک فولدر قفل شده هدایت کنید.

ضبط تماس‌ها

ios 18

اپلیکیشن Phone آیفون‌ها تا به حال از نداشتن قابلیت ضبط مکالمات رنج می‌برد و کاربران برای برخورداری از همین موضوع ساده، مجبور به پرداخت هزینه برای حق اشتراک اپلیکیشن‌های سوم شخص بودند. اما حالا اپل کار این افراد را بسیار ساده کرده و اپلیکیشن Phone در آی او اس ۱۸ به صورت پیش فرض به قابلیت ضبط مکالمه مجهز شده است. البته بد نیست بدانید که طرف مقابل، متوجه ضبط شدن مکالمه خواهد شد.

خبرنگاران و افرادی که از طریق تماس‌های تلفنی اقدام به مصاحبه می‌کنند یا تماس‌ها و حرف‌های رد و بدل شده برای آن‌ها ارزشمند به حساب می‌آید، می‌توانند به بهترین شکل ممکن از این قابلیت استفاده کنند.

ارسال پیام از طریق ماهواره

به کمک آیفون ۱۴ و مدل‌های پس از آن، شما می‌توانستید حتی بدون داشتن آنتن و دسترسی به امواج مخابراتی، اقدام به ارسال پیام از طریق ماهواره کنید. پیش از این، اپل اجازه استفاده از این ویژگی را تنها در شرایط اضطراری به شما می‌داد. اما حالا با ارائه آی او اس ۱۸، ارسال تمامی پیام‌ها از طریق اتصال به ماهواره امکان‌پذیر شده است.

پس اگر در کشورهای دیگر که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، ساکن هستید و به مناطقی که آنتن‌های مخابراتی پوشش داده نمی‌شوند سفر می‌کنید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کرده و از طریق ماهواره‌ها، عزیزان خود را در جریان اتفاقات قرار دهید.

برچسب‌ها: