خانهاخبار
ایسوس قبل از نسل دوم ROG Ally، نسخه‌ای بهبود یافته از نسل اول را عرضه می‌کند

ایسوس قبل از نسل دوم ROG Ally، نسخه‌ای بهبود یافته از نسل اول را عرضه می‌کند

کنسول دستی جدید ایسوس یک سوپرایز جدید برای کاربران به همراه دارد.

۱۴۰۳/۲/۲۱

ایسوس راگ ایلی اولین رقیب جدی برای استیم دک به شمار می‌رفت؛ اگرچه به نظر من کمی از آن کم‌توان‌تر بود، اما با افزایش کارایی در حالت اتصال به برق و نمایشگر با نرخ تازه‌سازی متغیر فوق‌العاده، به طور قابل توجهی وضعیت بازار کنسول‌های دستی گیمینگ با سیستم عامل ویندوز و قیمت مناسب را بهبود بخشید. حال ایسوس آماده است تا از نسل بعدی این محصول یعنی ROG Ally X رونمایی کند. اما این محصول را ROG Ally 2 صدا نزنید. زمانی که در نیمه دوم سال عرضه شود، Ally X مبتنی بر ویندوز از همان چیپست AMD Z1 Extreme و همان صفحه نمایش ۷ اینچی ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز با نرخ تازه‌سازی متغیر استفاده خواهد کرد. بنابراین شباهت چندانی به استیم دک OLED ندارد، جایی که کمپانی Valve با همکاری AMD چیپست را برای بهبود عمر باتری و پایداری بازنگری کرد و یک پنل OLED بزرگتر، روشن‌تر و فوق‌العاده با زمان پاسخ‌دهی بهتر و حاشیه‌های باریک‌تر اضافه نمود.

با این حال، طبق گفته‌ی شان ین، معاون ارشد ایسوس به وبسایت The Verge، این کنسول دستی جدید که رنگ مشکی دارد، از نظر عمر باتری بهبود قابل توجهی خواهد داشت – چرا که ایسوس یک باتری بسیار بزرگ‌تر را درون بدنه‌ی بازطراحی شده‌ی Ally X جای داده است. او می‌گوید: «ما به دنبال ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت بیشتر نیستیم. ما به دنبال افزایش بسیار بیشتر از آن هستیم.»

ezgif-7-2cf1acae6f.jpg

ایسوس امروز در مورد مشخصات دقیق صحبت نخواهد کرد. در عوض، ین از من می‌پرسد که واقعاً چقدر عمر باتری را از یک کنسول دستی بازطراحی‌شده انتظار دارم. من می‌گویم می‌خواهم بدترین حالت عمر باتری را به سه ساعت دو برابر کنم، زیرا در حال حاضر در بازی‌های سنگین حدود ۱.۵ ساعت را شاهد هستم. او به من می‌گوید: «بدترین سناریوی شما را ناامید نخواهد کرد.»ین اذعان می‌کند: «وقتی اولین ROG Ally را عرضه کردیم، درک روشنی از این موضوع نداشتیم که عمر باتری ممکن است چیزی باشد که مردم بیش از یک دستگاه سبک‌تر به آن اهمیت می‌دهند.» او اضافه می‌کند که عمر باتری از زمان عرضه، به عنوان مهم‌ترین درخواست از سوی کاربران مطرح بوده است؛ ایسوس شاهد بوده که گاهی اوقات جامعه [کاربران] باتری‌های اکسترنال غول‌پیکری را به کنسول‌های دستی خود وصل می‌کنند، با وجود اینکه به صورت تئوری در داخل Ally فضای کافی برای یک باتری بزرگ‌تر وجود داشت.

عمر باتری تنها تغییری نیست که ایسوس امروز در مورد آن صحبت می‌کند؛ Ally X در تلاش است تا به بسیاری از اولویت‌های برتر جامعه برای بازنگری نسخه اصلی رسیدگی کند. گابریل منگ، مدیر ارشد محصول ایسوس می‌گوید: «ما به باتری و ذخیره‌سازی، گرافیک و حافظه، درگاه‌ها فکر می‌کنیم… هدف ما این است که تا حد امکان تعداد بیشتری از این موارد را در دستگاهی مانند این جای دهیم.» باز هم، امروز جزئیات مشخصات فنی ارائه نشد، اما ایسوس می‌گوید که Ally X اکنون باید بیش از ۱۶ گیگابایت رم فعلی داشته باشد تا بتوانید مقدار زیادی از آن را به پردازنده گرافیکی اختصاص دهید بدون اینکه بر سایر قسمت‌های سیستم تأثیر بگذارد. همچنین باید دارای یک اسلات M.2 2280 SSD بلندتر باشد تا خریداران بتوانند به‌راحتی به‌روزرسانی‌های SSD بزرگ‌تر را نسبت به M.2 2230 فعلی پیدا و خریداری کنند.

ezgif-4-c6934749e1.jpg

Ally X همچنین باید قابلیت تعمیر بیشتری داشته باشد، با ماژول‌های جوی‌استیک بازطراحی‌شده که قابلیت تعویض بیشتری دارند - و قابل ارتقا هم هستند، (فرض می‌کنم اگر Gulikit پیشقدم شود)؟ اگرچه خودم آن را ندیدم، ایسوس می‌گوید این کنسول دستی به دلیل باتری بزرگ‌تر، گریپ‌های بازطراحی‌شده و تنظیم جزئی مواردی مانند D-Pad، جوی‌استیک‌ها و ماشه‌ها کمی سنگین‌تر خواهد بود. 

با اینکه ایسوس هنوز هم نمی‌پذیرد که کارت‌خوان SD دستگاه Ally هر مشکلی داشته باشد (آن‌ها می‌گویند این همان کارت‌خوانی است که در لپ‌تاپ‌هایشان استفاده می‌کنند و معتقد نیستند که هیچ مشکلی واقعاً به داغ شدن بیش از حد مربوط باشد)، اما Ally X از چینش جدیدی در مادربرد بهره می‌برد که به نظر می‌رسد کارت‌خوان را از دریچه‌های تهویه سیستم دور می‌کند. منگ در مورد جابه‌جایی کارت‌خوان می‌گوید: «نمی‌خواهیم مردم فکر کنند این همان کاری است که مجبور به انجامش بودیم. ما مجبور شدیم برای جاگیری قطعات، آن‌ها را روی برد جابه‌جا کنیم.» ایسوس می‌گوید که بهبودهای اعمال‌شده روی Ally X با افزایش قیمت همراه خواهد بود؛ برخلاف استیم دک OLED که عمدتا مدل LCD کمپانی Valve را با همان نقاط قیمتی جایگزین کرد، Ally X با قیمتی بالاتر از مدل اصلی عرضه خواهد شد. همچنین فروش مدل اصلی ROG Ally 2023 همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است شامل تخفیف‌هایی شود.

ezgif-4-7e0391f1f4.jpg

در مورد ROG Ally 2، ایسوس موافق است که فلسفه‌ای مشابه با Valve دارد: آنها می‌خواهند زمانی که بتوانند ارتقای عملکرد قابل توجهی ارائه دهند، یک جانشین واقعی بسازند، نه فقط یک ارتقای جزئی. در حالی که ایسوس قصد ندارد یک باتری ارتقا یافته برای خریداران اولیه Ally در بازار قطعات جانبی بفروشد، اما یک به‌روزرسان نرم‌افزاری بزرگ نیز برای آن خریداران در نظر گرفته است: Armory Crate SE 1.5 نه تنها یک ظاهر کاملاً جدید و بهبودهایی در ناوبری ارائه می‌دهد، بلکه در نهایت به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا نگاشت‌های دکمه‌های خود را برای بازی‌های مختلف با سایر دارندگان Ally به اشتراک بگذارند.

ایسوس همچنان به ویندوز اعتقاد دارد. در حالی که منگ می‌گوید: «ما برای بررسی راه‌حل‌های دیگر بسیار پذیرا هستیم» و این شرکت با Valve گفتگوهایی انجام می‌دهد، ایسوس می‌گوید دلایل فلسفی و لجستیکی برای پایبندی به سیستم عامل مایکروسافت دارد، از جمله تمایل به داشتن «شمولیت همه پلتفرم‌های بازی مختلف» به جای تکیه صرف بر استیم. در یک مقاله آینده در مورد برخی از دلایل لجستیکی برای شما توضیح خواهم داد.

ایسوس اعلام کرد که به طور رسمی در تاریخ ۲ ژوئن از ROG Ally X رونمایی خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)