خانهاخبار
به جای نازک‌تر شدن، آیپدهای جدید به پوشش ضد اثر انگشت بهتری نیاز دارند

به جای نازک‌تر شدن، آیپدهای جدید به پوشش ضد اثر انگشت بهتری نیاز دارند

آیپد، حتی پرو، تقریبا همیشه لک اثر‌های انگشت را به خود می‌گیرد که بعد از گذاشت نزدیک به ۲۰ سال از تولید آن این موضوع خجالت آور است!

۱۴۰۳/۲/۲۱

آیپدهای اپل عالی هستند، حداقل من اینطور فکر می‌کنم. تقریباً ده سالی است که هر روز از آیپد استفاده می‌کنم. من از فرم طراحی شده، وزن و لوازم جانبی آن راضی هستم. منصفانه بگویم، نیازی به نازک‌تر یا سبک‌تر شدن آن نمی‌بینم. نه، این یک بحث تصادفی در مورد نیاز به باتری‌های بزرگ‌تر در آی‌پدها نیست. به نظر من 8 تا 10 ساعت استفاده با یک بار شارژ منصفانه است.

اما چیزی که به ارتقا نیاز دارد، پوشش ضد اثر انگشت است. پوشش ضد اثر انگشت یک لایه نازک از مواد است که روی صفحه نمایش هر گوشی هوشمند و تبلتی اعمال می‌شود. تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که پاک کردن اثر انگشت از صفحه نمایش گوشی با یک دستمال ساده چقدر آسان است؟ این به لطف پوشش ضد اثر انگشت است. برای مقایسه، سعی کنید اثر انگشت را از شیشه معمولی پنجره خود پاک کنید و ببینید که چگونه لکه‌دار می‌شود و هرگز ناپدید نمی‌شود - مگر اینکه از نوعی محلول تمیز کننده استفاده کنید. این تقریباً همان تجربه‌ای است که هر بار که سعی می‌کنید صفحه نمایش چرب آی‌پد پرو خود را پاک کنید، به دست می‌آورید.

پوشش ضد اثر انگشت فعلی آی‌پدها به سرعت اثر انگشت و لکه‌ها را جذب می‌کند و تمیز کردن آنها دشوار است. این امر می‌تواند به ویژه برای افرادی که از آی‌پد خود برای کار یا طراحی استفاده می‌کنند، ناامید کننده باشد. امیدوارم اپل در به روزرسانی‌های آینده آی‌پد خود روی بهبود پوشش ضد اثر انگشت تمرکز کند. این یک ارتقای نسبتاً کوچک است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربری داشته باشد.

ezgif-1-b7501ba6a9.jpg

ولی یک ارتقای کوجک و پنهانی وجود دارد که سال‌هاست منتظر آن هستم و هنوز اتفاق نیفتاده است. بهتره بگم اپل سال‌ها پیش این ویژگی را تنزل داده و هنوز منتظر بازگشت آن هستم. مداد جادویی اپل اولیه همراه با اولین آی‌پد پرو در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. این یک اتفاق فوق‌العاده بود - بالاخره یک استایلوس با دقت بالا برای رقابت با قلم S Pen سامسونگ به بازار آمد. گروه کوچکی از کاربرانی که واقعاً این تبلت غول پیکر را خریدند، متوجه شدند که اثر انگشت بیشتری روی صفحه نمایش خود می‌بینند، اما فعلاً این مشکل به صورت موردی باقی ماند و اکثر دارندگان آی‌پد متوجه آن نشدند. اما بله‌! اپل به دلیل این‌ که تصور می‌کرد اکثریت قرار است از قلم استفاده کنند صفحه نمایش آن را نسبت به لک و اثر انگشت با مقاومت کمتری ساخته بود.

با این حال، با معرفی نسل بعدی آی‌پد پرو در سال ۲۰۱۶ و پشتیبانی آن از نسل دوم قلم اپل، این مشکل به یک موضوع همه‌گیر تبدیل شد. پوشش ضد اثر انگشت روی این مدل‌ها بسیار ضعیف‌تر شده بود و هرگونه تماس با انگشت یا قلم اپل باعث ایجاد لکه‌های قابل توجه می‌شد. هر چه زمان گذشت، تعداد بیشتری از آی‌‌پدها با اپل پنسیل سازگار شدند. امروزه، تمام مدل‌های آی‌پد در هر بازه قیمتی، از یک نسل از اپل پنسیل پشتیبانی می‌کنند. و مشکل به طور فزاینده‌ای آشکار شد.

خب، صفحه مشخصات هر آیپدی ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش آن دارای پوشش ضد اثر انگشت است. اما هر کسی که از یک آیپد جدید استفاده می‌کند به شما خواهد گفت که به هیچ وجه اینطور به نظر نمی‌رسد. تا جایی که من می‌توانم بفهمم، اپل به دلیل نگرانی‌هایی در مورد سازگاری با قلم اپل، مجبور به استفاده از نوع دیگری از پوشش ضد اثر انگشت شده است. مشکل چیست - نمی‌توانم بگویم، قلم اپل مطمئناً با محافظ‌های صفحه به اندازه کافی خوب کار می‌کند. اما این ترکیب جدید به سختی کار می‌کند. حداقل برای من! زشت است که بعد از این همه سال تولید آیپد شاهد همچین اتفاقی باشیم.

پوشش ضد اثر انگشت، یک لایه نازک از مواد است که روی تمام صفحه نمایش‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اعمال می‌شود. تا به حال متوجه شده‌اید که چقدر آسان است اثر انگشت را از صفحه نمایش گوشی خود با یک دستمال ساده پاک کنید؟ این به لطف پوشش ضد اثر انگشت است. برای مقایسه، سعی کنید اثر انگشت را از شیشه معمولی پنجره خود پاک کنید و ببینید که چگونه لکه‌دار می‌شود و هرگز ناپدید نمی‌شود، مگر اینکه از نوعی محلول تمیز کننده استفاده کنید. خب، این تقریباً همان تجربه‌ای است که هر بار که سعی می‌کنید صفحه نمایش چرب آی‌پد پرو خود را پاک کنید، به دست می‌آورید. اثر انگشت‌ها به راحتی روی آن نقش می‌بندند، به سختی پاک می‌شوند و پاک کردن کامل آن‌ها بسیار دشوار است. و حتی بعد از اینکه موفق شدید، آن‌ها ظرف مدت یک ساعت دوباره ظاهر خواهند شد.

ezgif-1-0d7b024cbc.jpg

مدتی فکر می‌کردم دارم دیوانه می‌شوم تا اینکه این موضوع را کشف کردم. زمانی که برای اولین بار به آیپد پرو ارتقا دادم، هر روز آن را تمیز می‌کردم ولی نتیجه چندانی نداشت. سپس، یک روز، برای مقایسه‌ی آیپد او‌اس، آی‌پد ایر ۲ قدیمی و قابل اعتمادم را بیرون آوردم. باور کنید یا نه، صفحه‌نمایش آن با وجود سال‌ها استفاده و کنار گذاشتن بدون تمیز کردن، بسیار تمیزتر به نظر می‌رسید. چند آزمایش انجام دادم و متوجه شدم که پوشش ضد اثر انگشت روی آن آی‌پد ایر ۲ قدیمی بسیار بهتر از مدل جدید "پرو" است.

آیا آی‌پد پرو واقعاً پوشش ضد اثر انگشت دارد؟

ممکن است برخی از خودشان این سؤال را بپرسند و بله، دارد. این را از کسی بشنوید که لذت لمس و بررسی اسمارت‌فون‌های بسیار ارزان‌قیمت با فقط یک لایه شیشه روی صفحه‌نمایش‌شان را تجربه کرده است. آی‌پدهای امروزی نوعی پوشش دارند، بنابراین - حداقل - شیشه احساس زبری، چسبندگی یا ناخوشایندی نمی‌کند. با این حال، نسبت به سایر دستگاه‌ها یا حتی در مقایسه با آی‌پدهای گذشته، بسیار کم‌اثرتر است. امیدوار هستیم که اپل هرچه زودتر فکری برای این مشکل بکند زیرا فکر نمیکنم که تجربه مشابه با رقبای اپل خصوصا تبلت‌های اندرویدی به همچین شکلی باشد. شاید بهتر است که به جای بهتر کردن مداوم سخت افزار یک بار به مسائل کوچک‌تر مانند این اهمیت بدهیم و آن را برای همیشه درست کنیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)