خانهاخبار
آیپد هم به جمع محصولاتی که شارژر از جعبه آنها حذف شده اضافه شد!

آیپد هم به جمع محصولاتی که شارژر از جعبه آنها حذف شده اضافه شد!

اپل برای اولین بار شارژر را از جعبه آیپدهای جدید حذف کرده است. اما فعلا برای بازار اروپا و بریتانیا، ولی بعید نیست که به مانند رویه‌ای که برای آیفون‌ها پیش گرفت، این موضوع به بازارهای دیگر هم کشیده شود.

۱۴۰۳/۲/۱۹

شب گذشته، اپل از آیپد ایر ۱۱ و آیپد ایر ۱۳ اینچی جدید و همچنین آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی جدید رونمایی کرد. این مدل‌های جدید در حال حاضر در بسیاری از کشورها قابل سفارش هستند و ارسال آنها از هفته آینده آغاز می‌شود.

با این حال در برخی کشورها اگر سفارش ثبت کنید٫ یک نکته کمی غافلگیرکننده وجود دارد. صحبت کل اروپا و بریتانیا است، جایی که اگر یکی از این تبلت‌های جدید را بخرید، شارژر در جعبه آنها نخواهید یافت.

شارژر از جعبه آیپدها هم حذف شد

شاید شنیدن آن شما را متعجب کند؛ با اینکه سال‌هاست آیفون‌ها بدون شارژر در جعبه عرضه می‌شوند، اما این اولین بار است که اپل چنین کاری را برای تبلت‌های خود انجام می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که وقتی به آن فکر می‌کنید، ادعاهای زیست ‌محیطی حتی کمتر معنا پیدا کنند. شارژر تبلت برای محیط زیست خوب بوده که تاکنون عرضه می‌شده؟ اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که برای محیط زیست ضرر دارد، آن هم فقط در اروپا و بریتانیا؟!

اکنون اگر یک تبلت جدید اپل بخرید، دقیقا به مانند کسانی خواهید بود که یک آیفون جدید می‌خرند. در این صورت مجبور هستید یا از یک شارژر USB-C قدیمی موجود در جایی استفاده مجدد کنید، یا یک شارژر جداگانه بخرید.

با این کار مقداری بیشتر پول خرج می‌کنید (و البته اپل هم سود بیشتری می‌برد)، اما از طرفی احساس خوبی خواهید داشت که اقدامی برای نجات محیط زیست کرده‌اید. عادلانه است، نه؟!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)