خانهاخبار
فروش آیپد در ابتدای سال جاری میلادی کاهش داشته است

فروش آیپد در ابتدای سال جاری میلادی کاهش داشته است

اپل در حالی با کاهش فروش سری آیپد مواجه شده که برندهایی مانند هواوی افزایش فروش ۴۳ درصدی را ثبت کرده‌اند.

۱۴۰۳/۲/۱۷

تا چند سال پیش، اپل حاکم بلامنازع بازار تبلت‌ها بود و هیچ برندی حتی موفق نشده بود که به سهم اپل از این بازار نزدیک شود. با شدت گرفتن رقابت‌ها و همچنین ناپایداری شرایط اقتصادی، فروش سری آیپد با کاهش مواجه شده و به دنبال آن سهم اپل از این بازار نیز افت پیدا کرد. 

در طی ۱۸ ماه گذشته، اپل هیچ مدل جدیدی از سری آیپد را روانه بازار نکرده و همین موضوع سبب شده که روند کاهشی فروش تبلت‌های این برند ادامه پیدا کند.

اپل آیپد پرو

حالا موسسه تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار تبلت‌ها پرداخته که خبر از رشد ناچیز فروش این محصولات می‌دهد. طبق گزارش این موسسه، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، بازار تبلت‌ها پس از حدود دو سال رکود به میزان اندک ۰٫۵ درصد رشد داشته است. برای مقایسه، آخرین افزایش فروش تبلت‌ها به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی برمی‌گردد.

در نگاه اول، رشد ۰٫۵ درصدی بازار تبلت‌ها شاید چندان مهم نباشد ولی قطعاً نشانه خوبی از روند رو به رشد این دستگاه‌ها به شمار می‌رود. 

جدول فروش تبلت ها در بازار

عدم عرضه مدل جدید و همچنین شرایط نامناسب اقتصادی سبب شد که فروش آیپدها در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی برابر با ۸٫۵ درصد کاهش پیدا کند. در این بازه زمانی، اپل حدود ۱۰ میلیون واحد تبلت را روانه بازار کرده و به پرفروش‌ترین برند بازار بدل شده است. سهم اپل از بازار تبلت‌ها نیز برابر با ۳۲ درصد گزارش شده است.

اپل امیدوار است که با معرفی نسل جدید آیپدها فروش محصولات خود را بهبود ببخشد. همانطور که می‌دانیم، آیپدهای تازه‌نفس فردا و با بهبودهای مهمی مانند نمایشگر اولد (برای نسخه‌های پرو) معرفی خواهند شد. 

با کاهش فروش ۵٫۸ درصدی، سامسونگ در رتبه دوم لیست برندهای پرفروش‌ بازار قرار گرفته است. در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، غول فناوری کره ۶٫۷ میلیون تبلت را عرضه کرده است. در بازه زمانی، سامسونگ سهمی ۲۱٫۷ درصدی از بازار در اختیار داشته است. 

گلکسی تب در کنار آیپد

در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی، آمار و ارقام نشان دادند که سهم اپل و سامسونگ از بازار تبلت‌ها به ترتیب برابر با ۴۹ و ۱۶ درصد است. گزارش جدید IDC اما نشان می‌دهد که فاصله برند سامسونگ و اپل کاهش داشته و ظاهرا سری گلکسی تب به تدریج در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای سری آیپد است. 

با رشد چشمگیر ۴۳ درصدی، هواوی در رده سوم برندهای پرفروش‌ بازار تبلت‌ها جای گرفته است. این برند در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۲٫۹ میلیون تبلت عرضه کرده و سهمی ۹ درصدی از بازار را کسب کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)