خانهاخبار
سری میت ۶۰، فرشته نجات هواوی؛ سود این برند ۵۰۰ درصد بیشتر شده است!

سری میت ۶۰، فرشته نجات هواوی؛ سود این برند ۵۰۰ درصد بیشتر شده است!

آمار و ارقام نشان می‌دهند که درآمد هواوی در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی رشد بسیار چشمگیری داشته است.

۱۴۰۳/۲/۱۳

سال گذشته، هواوی با معرفی سری پرچمدار میت ۶۰ همه کاربران را غافلگیر کرد چرا که برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ میلادی، گوشی‌های جدید هواوی به تراشه با شبکه 5G مجهز شده‌ بودند. حالا به نظر می‌رسد سری میت ۶۰ با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شده و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات هواوی بدل شده است. 

خبرگزاری رویتر در گزارش جدید خود ادعا کرده که سود برند هواوی در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۶۴ درصد افزایش داشته است. در بازه زمانی اشاره‌شده، غول فناوری چین سود ۱۹٫۶۵ میلیارد یوآن (۲٫۷۱ میلیارد دلار) و درآمد کلی ۱۷۸٫۵ میلیارد یوآن (۲۴٫۷ میلیارد دلار) را کسب کرده است.

لوگوی برند هواوی

در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، درآمد کلی هواوی حدود ۳۷ درصد بیشتر شده است. در این راستا، یک سخنگوی هواوی اعلام کرده که این برند به رشد خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد و مکانیسم‌های تازه‌ای را برای حضور در بازار جهانی طراحی خواهد کرد. 

تراشه Kirin 9000s موجود در سری هواوی میت ۶۰ باعث تعجب قانونگذاران ایالات متحده شد چرا که این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی هواوی را مورد تحریم‌های شدید قرار داد و برند چینی را از دسترسی به تراشه‌های 5G محروم کرد. 

با وجود تحریم‌های گسترده، شرکت SMIC تراشه Kirin 9000s را برپایه فرآیند ۷ نانومتری و با پشتیبانی از شبکه 5G تولید کرد. تا قبل از معرفی این تراشه، سری گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۲ هواوی مانند سری میت ۵۰ و P50 با شبکه 4G روانه بازار می‌شدند. 

هواوی میت ۶۰

هواوی میت ۶۰

شایان ذکر است که هواوی چندی پیش نیز سری پرچمدار هواوی Pura 70 را معرفی کرد که با قابلیت‌های پیشرفته عکاسی و تراشه جدید Kirin 9010 همراه شده است. 

بازگشت ققنوس‌وار هواوی به بازار چین سبب شده که جایگاه اپل نیز در بزرگ‌ترین بازار گوشی دنیا به خطر بیفتد. طبق بررسی‌های انجام‌شده، سهم بازار اپل در بازار چین از ۱۹ درصد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۵ درصد در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی رسیده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)