خانهاخبار
گیم پس التیمیت چیست و چه فرقی با گیم پس دارد؟

گیم پس التیمیت چیست و چه فرقی با گیم پس دارد؟

یکی از سؤالاتی که امروز افراد زیادی پرسیده‌اند این است که گیم پس التیمیت چیست و چه تفاوتی با گیم پس معمولی دارد؟

۱۴۰۲/۱۲/۲۶
1.jpg

یکی از سؤالاتی که امروز افراد زیادی پرسیده‌اند این است که گیم پس التیمیت چیست و چه تفاوتی با گیم پس معمولی دارد؟ اگر بخواهیم سریع و کلی پاسخ این سؤال را بدهیم باید بگوییم که این سرویس نسخه‌ای پیشرفته‌تر از گیم پس معمولی بوده و ویژگی‌های بیشتری را به کاربران و بازیکنان ارائه می‌دهد.

باید گفت که گیم پس یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراک گیمینگ است که متعلق به مایکروسافت بوده و برای کنسول‌های بازی ایکس‌باکس و دیگر سیستم‌ها استفاده می‌شود. تفاوت‌های زیادی میان گیم پس معمولی و نسخه التیمیت آن وجود دارد. همراه ما باشید تا در ادامه به‌طور کامل این موضوع را قبل از خرید گیم پس التیمیت باهم بررسی کنیم.

گیم پس آلتیمیت چیست؟

2.jpg

در پاسخ به این سؤال که گیم پس التیمیت چیست باید گفت که این سرویس، یک سرویس اشتراکی گیمینگ است که دسترسی شما را برای تعداد بسیاری از بازی‌های جدید و به‌روز باز می‌کند. درصورتی‌که این سرویس خریداری کنید، به بیش‌ از 400 بازی باکیفیت و حرفه‌ای دسترسی خواهید داشت.

ازطرف‌دیگر می‌توانید بدون محدودیت بازی‌های جدید در هر ماه را دانلود کرده و روی سیستم خود بازی کنید. مهم‌ترین ویژگی این سرویس دسترسی رایگان شما به انواع بازی‌های انحصاری Xbox به‌صورت رایگان در روز عرضه‌شان است.

مزایای استفاده از گیم پس التیمیت چیست؟

3.jpg

سوالی که وجود دارد این است که مزایای بهره‌گیری از گیم پس التیمیت چیست؟ باید گفت که این سرویس نسبت به گیم پس معمولی مزایایی عالی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد جذاب زیر اشاره کرد:

دسترسی به اشتراک لایو گلد

یکی از مهم‌ترین مزایایی که برای استفاده از گیم پس التیمیت وجود دارد، دسترسی به اشتراک لایو گلد است. سرویس لایو گلد یکی از انواع سرویس‌هایی است که برای بازیکنان کنسول ایکس‌باکس وجود دارد.

این سرویس اشتراکی برای انجام بازی‌های آنلاین چندنفره بوده و برای کنسول‌های Xbox Series S، Xbox Series X  و Xbox One استفاده می‌شود. درصورت خرید این سرویس، می‌توانید به‌طور رایگان نیز از این سرویس استفاده کنید. این قابلیت را دارید تا با دوستان خود انواع بازی‌های آنلاین را انجام داده و هزینه جداگانه برای آن نپردازید.

دسترسی به EA Play و Bethesda

اگر اخبار دنیای گیم را بررسی کرده باشید متوجه شده‌اید که سرویس EA Play در تاریخ 20 آبان 2020 به این سرویس اضافه شد. در پاسخ به اینکه گیم پس التیمیت چیست باید گفت که با خرید این سرویس می‌توانید به‌راحتی بازی‌های شرکت EA یا همان Electronic Arts را بازی کنید. بهتر است بدانید شما می‌توانید علاوه بر کسب درامد از بازی‌های گیم پس التیمیت، از طریق اپلیکیشن کسب درآمد با دیدن تبلیغات نیز درامد کسب کنید.

انواع بازی‌های این شرکت روی سرویس گیم پس موجود بوده و در صورت خرید نسخه آلتیمیت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین این قابلیت را دارید که بازی‌های شرکت Bethesda را نیز روی کنسول خود نصب کنید.

قابل‌استفاده روی PC و موبایل

در پاسخ دیگر به اینکه گیم پس چیست باید گفت که با استفاده از گیم پس التیمیت قابلیت این را دارید که روی pc و موبایل خود نیز بازی‌های مختلفی را نصب کنید. بسیاری از بازی‌ها وجود دارند که قابل‌نصب روی کامپیوتر و موبایل هستند.

به‌جای اینکه هر چند وقت یکبار پول زیادی برای خرید هرکدام بپردازید، می‌توانید اشتراک گیم پس را خریداری کرده و به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با خرید اشتراک این سرویس دسترسی شما به این بازی‌ها نامحدود خواهد شد.

دسترسی به DLCگیم‌ها

اگر تابه‌حال انواع بازی‌های آنلاین یا مسابقه‌ای را انجام داده باشید متوجه شده‌اید که هر چند وقت یکبار برای آن‌ها DLCهایی منتشر می‌شود. DLC مخفف عبارت Downlodable Content است. این محتوا آپدیت‌هایی هستند که توسط شرکت‌های بازی‌ساز برای تکمیل بازی‌ها ارائه می‌شوند.

درصورتی‌که یک بازی را به‌صورت جداگانه خریده باشید، باید هزینه‌ای را برای DLC آن بپردازید؛ اما با استفاده از گیم پس التیمیت این بسته‌های تکمیلی به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت. تنها کافی است اشتراک گیم پس را بخرید.

مقایسه گیم پس و گیم پس التیمیت

4.jpg

قبل از اینکه نسبت به خرید گیم پس التیمیت اقدام کنید، بهتر است مقایسه‌ای دقیقی میان این سرویس و گیم پس معمولی انجام دهید. این‌گونه می‌توانید پاسخ سؤال game pass چیست را نیز درک کنید. مهم‌ترین موارد تفاوت میان این سرویس و گیم پس عبارت‌اند از:

لیست بازی‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که تفاوت گیم پس التیمیت و گیم پس در آن‌ها دیده می‌شود، لیست بازی‌هایی است در آن‌ها قرار دارند. در پاسخ به گیم پس التیمیت چیست گفتیم که این سرویس اشتراک بازی، به انواع بازی‌های شرکت‌های مختلف دسترسی دارد.

درصورتی‌که گیم پس معمولی را بخرید، بیش ‌از 100 بازی رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این تعداد برای گیم پس التیمیت بیشتر بوده و دلیل آن نیز وجود بازی شرکت‌های EA و Bethesda است. همچنین بازی‌های PC نیز روی گیم پس التیمیت وجود دارند.

قابلیت‌های آنلاین

مورد دیگری که در تفاوت گیم پس التیمیت و گیم پس در آن دیده می‌شود، قابلیت بازی‌های آنلاین است. توجه داشته باشید که برای بازی‌کردن به‌صورت آنلاین و دسترسی به خدمات آنلاین مانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای و ذخیره داده‌های بازی، باید از سرویس گیم پس آلتیمیت استفاده کنید.

در مزایای گیم پس التیمیت چیست گفتیم که این سرویس بازی آنلاین به شما دسترسی‌های نامحدودی را ارائه می‌دهد. به‌طور مثال، در گیم پس معمولی شما دسترسی به سرویس لایو گلد را نخواهید داشت. چنین موضوعی موجب می‌شود تا نتوانید به‌صورت آنلاین بازی کنید.

پلتفرم‌های پشتیبانی شده

مهم‌ترین تفاوتی که میان گیم پس التیمیت و گیم پس معمولی وجود دارد، پلتفرم‌هایی است که توسط این سرویس‌ها پشتیبانی می‌شود. درصورتی‌که گیم پس معمولی را بخرید، تنها توانایی نصب بازی‌ها روی کنسول را خواهید داشت. پاسخ این سؤال را در game pass چیست بررسی کردیم.

درصورتی‌که گیم پس التیمیت را خریداری کنید، می‌توانید علاوه‌بر کنسول ایکس‌باکس، بازی‌های مختلفی را روی موبایل و PC نیز نصب کنید. این‌گونه این قابلیت را دارید تا به‌روزترین بازی‌ها را روی انواع سیستم‌های شخصی خود نصب کنید.

Xbox Live Gold

تفاوتی که میان سرویس اشتراک گیم پس معمولی و گیم پس آلتیمیت وجود دارد، دسترسی آن‌ها به اشتراک Xbox Live Gold است. درصورتی‌که می‌خواهید به‌صورت آنلاین بازی کنید، باید اشتراک Live Gold ایکس‌باکس را خریداری کنید.

اگر به‌جای خرید گیم پس از گیم پس التیمیت استفاده کنید، دسترسی شما به اشتراک لایو گلد رایگان بوده و می‌توانید به‌صورت آنلاین انواع بازی‌ها را روی آن انجام دهید. چنین چیزی باعث محبوبیت بیشتر سرویس گیم پس التیمیت در میان دیگر سرویس‌های اشتراک بازی شده است

Xbox Cloud Gaming

یکی از مهم‌ترین مواردی که جزو تفاوت گیم پس التیمیت و گیم پس محسوب می‌شود، تفاوت این 2 سرویس ازنظر دسترسی به سرویس ابری ایکس‌باکس است. سرویس ابری ایکس‌باکس یک سرویس فوق‌العاده قدرتمند و کاربردی است که در سرورهای دور و فضای رایانش ابری اجرا می‌شود.

این قابلیت را دارید تا با استفاده از سرویس ابری، بازی‌هایی را روی سرورهای راه دور اجرا کرده و صدا و تصویر را در سیستم خود مشاهده کنید. می‌توانید؛ مانند کنسول معمولی با کنترلر یا کیبورد بازی را انجام دهید.

انواع گیم پس

5.jpg

برای اینکه بتوانید راحت‌تر پاسخ سؤال گیم پس چیست را درک کنید، پیشنهاد می‌شود که انواع مدل‌های این سرویس بازی را بررسی کنید. مدل‌های مختلفی از این سرویس وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیم پس کنسول (Game Pass for Console)

در پاسخ به این سؤال که gama pass چیست باید به نوع کنسول این سرویس اشاره کرد. شما می‌توانید با خرید گیم پس کنسول به‌راحتی به انواع بازی‌هایی که برای کنسول Xbox ارائه شده‌اند دسترسی داشته باشید. این دسترسی به‌صورت Early Access بوده و برای تمامی بازی‌های انحصاری تحت پوشش خواهد بود.

گیم پس PC (PC Game Pass)

نوع دیگری که از گیم پس وجود داشته و برای درک پاسخ گیم پس التیمیت چیست باید آن را بررسی کنیم، گیم پس PC است. گیم پس نوعی سرویس اشتراکی بازی است که برای بازی‌های کامپیوتر شخصی یا همان Personal Computer منتشر شده‌اند.

شما این قابلیت را دارید که با خرید گیم پس پی‌سی، بازی‌هایی که برای این کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ وجود دارند را به‌راحتی دانلود کرده و هزینه‌ای را برای این کار نپردازید. اشتراک این سرویس ارزان بوده و تنها در سیستم‌عامل ویندوز قابل‌استفاده است.

گیم پس آلتیمیت (Ultimate Game Pass)

آخرین نوعی که از سرویس بازی وجود دارد، گیم پس التیمیت است. برای درک گیم پس التیمیت چیست انواع مزایایی که برای این سرویس اشتراکی وجود داشت را بررسی کردیم. مهم‌ترین دلیلی که این سرویس محبوبیت بالایی دارد این است که خدمات 2 سرویس قبلی را باهم ادغام می‌کند.

این یعنی درصورتی‌که سرویس گیم پس التیمیت را بخرید علاوه‌بر دسترسی به بازی‌های کنسول Xbox، می‌توانید بازی‌هایی که برای PC و موبایل وجود دارند را دریافت کنید. مزایای زیادی در این سرویس وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دسترسی به Live Gold و xCloud اشاره کرد.

جمع‌بندی

یکی از سؤالات مهمی که شاید در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد این است که گیم پس التیمیت چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که گیم پس التیمیت یک سرویس اشتراک بازی است که پس‌از خرید آن دسترسی شما به بازی‌های انواع بازی‌سازان معتبر باز خواهد شد. این سرویس مزایای بسیار زیادی نسبت به گیم پس معمولی دارد.

از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به دسترسی به سرویس‌های Live Gold، xCloud و بازی‌های شرکت EA و Bethesda اشاره کرد. شما می‌توانید انواع پلن‌هایی که برای این سرویس اشتراکی وجود دارد را از ایرانیکارت تهیه کنید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)