فسیل از بازار ساعتهای هوشمند خارج شد
برند فسیل به تازگی اعلام کرده که دیگر قصد ادامه فعالیت در بازار ساعتهای هوشمند را ندارد.
برند فشن آمریکایی فسیل (Fossil) که با عرضه محصولاتی چون ساعت، کیف پول، جواهرات و عطر شناخته شده است؛ اخیرا در بیانیهای به خبرگزاری The Verge اعلام کرده که قصد خروج از بازار ساعتهای هوشمند را دارد. فسیل به مدت چندین سال در بازار ساعتهای هوشمند فعالیت داشت و از نخستین برندهایی به حساب میآید که استفاده از سیستم عامل Wear OS گوگل را آغاز کرد.
فسیل به طور کلی فعالیت خود در این بازار را متوقف کرده و دیگر شاهد عرضه ساعتهای هوشمند برندهای زیر مجموعه این شرکت مانند اسکاگن و دیزل نیز نخواهیم بود. این امر، ساعت فسیل نسل ۶ را که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده بود؛ به آخرین ساعت هوشمند این برند تبدیل میکند.
خانم «آماندا کاستلی» که نقش سخنگوی این شرکت را دارد؛ به خبرگزاری The Verge میگوید که گروه فسیل قصد سرمایه گذاری در بازارهایی را داشته که امکان رشد برای این شرکت را فراهم میکنند. به گفته خانم «کاستلی»، بازار ساعتهای هوشمند در سالهای اخیر تغییرات فراوانی را به همراه داشته و تصمیم این شرکت برای تعطیلی بخش ساعتهای هوشمند خود، کاملا استراتژیک و در پاسخ به وضعیت بازار است.
پس از عرضه سیستم عامل Wear OS 3 که با همکاری گوگل و سامسونگ توسعه یافته بود؛ بازار ساعتهای هوشمند اندرویدی جان تازهای گرفت و شاهد موفقیت برندهایی چون سامسونگ بودیم. با این وجود، فسیل که در تاریکترین دوران Wear OS در این بازار باقی مانده بود؛ اکنون تصمیم گرفته تا عرضه ساعتهای هوشمند را برای همیشه متوقف کند.
به گفته خانم «کاستلی»، این شرکت همچنان ساعتهای هوشمند مبتنی بر Wear OS خود را به مدت چندین سال آپدیت خواهد کرد. ساعتهای هوشمند فسیل با طراحی جذاب و مینیمال خود شناخته شدهاند و در کنار ظاهری کلاسیک و مشابه ساعتهای واقعی، امکانات مدرن و هوشمند را نیز در اختیار کاربران قرار میدهند. پس از عدم عرضه ساعت هوشمند فسیل نسل ۷ در سال ۲۰۲۳، بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی ردیت خروج فسیل از این بازار را پیشبینی کرده بودند.
درباره پایان کار برای ساعتهای هوشمند برند فسیل چه میاندیشید؟ به عقیده شما، کدام شرکت بهترین ساعتهای هوشمند در بازار را دارد؟