سری گلکسی اس ۲۴ موفق به شکست دو رکورد فروش شده است
نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ آمار پیشفروش قابل توجهی را در دو بازار ثبت کرده که خبر از استقبال چشمگیر کاربران میدهد.
علیرغم فروش حدود ۲۳۰ میلیون گوشی، سامسونگ در سال ۲۰۲۳ میلادی دور انتظار ظاهر شد و موفق نشد که جایگاه خود به عنوان برترین برند بازار گوشیهای هوشمند (از نظر فروش) را حفظ کند. در این راستا، اپل از افت عملکرد تجاری سامسونگ نهایت بهره را برد و برای اولین بار به پرفروشترین برند بازار در سال ۲۰۲۳ میلادی بدل شد.
در حالی که دلایل زیادی برای افت قابل توجه ۱۳٫۶ درصدی فروش گوشیهای سامسونگ در سال ۲۰۲۳ وجود دارد، بسیاری از کاربران یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف این برند کرهای را فروش نه چندان خوب سری گلکسی اس ۲۳ میدانند.
البته نباید فراموش کنیم که مطابق با استانداردهای دیگر تولیدکنندگان گوشیهای اندرویدی، فروش سری گلکسی اس ۲۳ یک موفقیت بزرگ به شمار میرود. با این وجود، پرچمدار سامسونگ تنها موفق شد که در رده هشتم پرفروشترین گوشیهای بازار در سهماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی قرار بگیرد.
این نتایج برای سری پرمیوم گلکسی اس سامسونگ بسیار ضعیف است چرا که گوشیهایی مانند نسخه استاندارد سری آيفون ۱۳ و یا حتی گوشیهای میانرده شامل گلکسی A14 و گلکسی A54 نیز عملکرد بهتری در جلب نظر کاربران داشتهاند.
حالا اما به نظر میرسد که امید به اردوی سامسونگ بازگشته چرا که نسل جدید گوشیهای پرمیوم این برند یعنی سری گلکسی اس ۲۴ موفق به شکستن دو رکورد جدید در دو بازار کلیدی شده است.
در بازار کره جنوبی، حدود ۱٫۲۱ میلیون واحد از سری گلکسی اس ۲۴ تنها در عرض یک هفته (۱۹ تا ۲۵ ژانویه / ۲۹ دی تا ۵ بهمن) پیشخرید شده است. برای مقایسه، سری گلکسی اس ۲۳ در بازه زمانی یک هفتهای سال گذشته آمار پیشفروش ۱٫۰۹ میلیون واحدی را در بازار کره ثبت کرده است.
شایان ذکر است که گلکسی اس ۲۴ هنوز به موفقیت سری گلکسی نوت ۱۰ نزدیک نیز نشده است. همانطور که میدانیم، کاربران در ماه اوت سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱٫۳۸ میلیون واحد از سری گلکسی نوت را در بازه زمانی ۱۱ روزه پیشخرید کردهاند.
سامسونگ در بازار هند نیز با استقبال خوب کاربران مواجه شده است. در این راستا، سری گلکسی اس ۲۴ در بازار این کشور آمار پیشفروش ۲۵۰ هزار واحدی را تنها در عرض سه روز به خود اختصاص داده است که در مقایسه با بازه سه هفتهای پیشفروش سری گلکسی اس ۲۳ رشد چشمگیری داشته است.
با این آمار فروش موفق، سامسونگ امیدوار است که در سال ۲۰۲۴ میلادی بار دیگر به پرفروشترین برند بازار بدل شود و سود بیشتری را کسب کند.