بیمه سرقت آیفون بدون شکست حرز یعنی چی؟
یکی از خسارتهایی که ممکن است به ندرت برای گوشی های آیفون پیش بیاید، سرقت موبایل بدون شکست حرز است.
یکی از خسارتهایی که ممکن است به ندرت برای گوشی های آیفون پیش بیاید، سرقت موبایل بدون شکست حرز است. بیمه آیفون بدون شکست حرز یعنی در شرایط و موقعیتهای مختلف، سارق بدون برداشتن مانعی، مثلا شکستن قفل خانه یا ماشین، گوشی موبایل را بدزدد. در این حالت غرامت دستگاه به سرقت رفته از سوی شرکت بیمهگر جبران نخواهد شد. در ادامه به طور کامل مواردی که تحت پوشش بیمه موبایل هستند را شرح دادهایم.
سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.
پوشش ها و شرایط بیمه گوشی آیفون به چه صورت است؟
بيمه گوشي موبايل، 80% خطراتی که تلفن همراه را تهدید میکند، تحت پوشش قرار میدهد. 20% باقیمانده نیز مواردی هستند که احتمال وقوع آنها بسیار پایین است. ریسکهای تحت پوشش بیمه موبایل شامل موارد زیر هستند:
- آبدیدگی یا نمزدگی
- نوسانات برق و القای الکتریکی
- شکستگی یا ضربه خوردگی
- آتش سوزی، انفجار، سیل و طوفان
- سرقت
بیمه سرقت گوشی موبایل چیست؟
در رشته بیمه موبایل پوششهای مختلفی برای این این موضوع در نظر گرفته شده است. دو پوشش با نامهای سرقت با شکست حرز و سرقت با زورگیری، از پوششهای بیمه سرقت گوشی هستند.
بیمه موبایل بدون شکست حرز چیست؟
سرقت با شکست حرز، به این معناست که برای رسیدن به اموال دزدی، مانعی از سر راه برداشته شود؛ مثلاً قفل در خانهای باز یا شیشهی ماشینی شکسته شود. قاپزنی و زورگیری هم مربوط به شرایطی است که در خیابان گوشی تلفن همراه به صورت ناگهانی و بدون جلب توجه یا با کمک سلاح سرد، از دست شخصی گرفته شود. در بیمه موبایل بدون شکست حرز، نیازی نیست سارق از مانعی عبور کند و به صورت مستقیم امکان ربوده شدن گوشی برایش فراهم است.
بیمه شکستگی گوشی موبایل چیست؟
یکی از پوششهای مهم بیمه موبایل، جبران هزینه شکستگی گوشی و صفحه نمایش آن است. به جز گوشیهای برند اپل که شامل این پوشش نمیشوند، صاحبین سایر گوشیهای هوشمند میتوانند در صورت شکستگی تلفن همراهشان، از شرکت بیمه غرامت دریافت کنند.
مطالعه بیشتر: چگونه آیفون سرقت شده را میتوانیم پیدا کنیم؟
بیمه آبدیدگی گوشی های اپل
هرگونه آسیبی که به دلیل نفوذ آب به داخل تلفن همراه ایجاد شود، قابل جبران است. اگر گوشی داخل استخر، سطح یا چاله آب بیفتد یا هنگامی که روی میز قرار دارد روی آن آب بریزد، بیمه موبایل هزینه تعمیرات یا تعویض را تقبل خواهد کرد.
مواردی که تحت پوشش بیمه موبایل قرار نمیگیرد
برخی از اتفاقات که ریسک بالایی دارند یا احتمال وقوع آن قابل پیش بینی نیست، جزء پوششهای بیمه گوشی موبایل قرار نمیگیرند. در ادامه به برخی از استثنائات بیمه تلفن همراه اشاره میکنیم:
- وجود عیبهای ذاتی برای موارد تحت پوشش گارانتی
- خسارات وارد شده به لوازم جانبی نظیر کارت حافظه، شارژر، هندزفری، قلم هوشمند و...
- خسارتهای ایجاد شده بر اثر تعمیرات نامناسب
- آسیبهایی که به زیبایی دستگاه وارد میشود؛ مانند خراشیدگی قاب گوشی
- استهلاک عادی، اکسیده شدن، زنگ زدگی یا فساد تدریجی بر اثر شرایط آب و هوایی
- خسارات تبعي يا عدم النفع
- مشکلات نرم افزاری
- خسارات ناشی از جنگ، شورش و بلوا
- اعمال آسیب عمدی از سوی بیمهگزار یا وابستگان او
- هزینه انتقال دستگاه به مراکز تعمیر و برعکس
- هرگونه تعمیرات و بازشدگی توسط مراکز فاقد تأییدیه شرکت بیمهگر
- عملکرد دکمه اثر انگشت و فیس آی دی
- آسیبدیدگی پیکسل (موارد خارج از پوشش)
- خسارت ایجاد شده به گوشیهای رجيستري نشده
- سرقت ناشی از خیانت در امانت
- مفقودی تلفن همراه
- تمامی خسارات، در صورت مخدوش بودن شماره سریال یا IMEI دستگاه آسیب دیده
لازم به ذکر است که، دستگاههای تعمیر شده پیش از صدور بیمهنامه تحت پوشش قرار نمیگیرند. همچنین، خسارتهای قبل تاریخ صدور بیمهنامه مورد تأیید شرکت بیمهگر نخواهند بود.
هزینه بیمه موبایل چقدر است؟
برند، مدل و ارزش ریالی تلفن هوشمند، بر روی قیمت بیمه موبایل تاثیرگذار هستند. البته، عامل اصلی قیمتگذاری، ارزش ریالی گوشی است.
محاسبه و پرداخت خسارت بیمه موبایل چگونه است؟
با توجه به نوع آسیبی که به موبایل وارد میشود، نحوه محاسبه و پرداخت خسارت متفاوت است. در ادامه نحوه قیمت گذاری و دریافت خسارت از بیمه موبایل در شرایط مختلف را بررسی کردهایم:
ثبت نام در سامانه دریافت خسارت بیمه موبایل
در صورتی که تلفن همراه شما دچار آسیب شود، اولین اقدام این است که مراحل زیر را برای دریافت نوبت و گرفتن معرفینامه معتبر جهت مراجعه به مراکز خدمات تخصصی مورد تأیید شرکت بیمه موبایل خود سپری کنید:
- ابتدا وارد سامانه www.si24.ir شوید.
- به «منو» در بالای صفحه مراجعه کرده و از طریق قسمت «خدمات الکترونیکی»، در بخش «بیمه تجهیزات الکترونیک»، بر روی «فرم اعلام خسارت تجهیزات الکترونیک» کلیک کنید.
- فرم مورد نظر را به دقت پر کنید و منتظر تماس کارشناسان شرکت بیمهگر بمانید.
- پس از برقراری تماس، آدرس شعبه مورد نظر جهت پیگیری خسارات به شما ابلاغ میشود.
- به همراه کارت ملی، دستگاه آسیب دیده، جعبه و سایر متعلقات آن، به شعبه تعیین شده، مراجعه کنید.
در شعبه بیمه موبایل، پس از تکمیل فرم دوم، نامهی ارجاع به مراکز تخصصی ارزیابی تجهیزات الکترونیک مورد تأیید شرکت بیمه به شما ارائه میشود.
توجه: اگر به دلایلی چون عدم دسترسی، اختلالات اینترنت، مشکلات زیرساختی سامانه و... موفق به ثبت نوبت آنلاین نشدید، حتماً به صورت حضوری به یکی از شعب شرکت بیمهگر جهت اعلام خسارت مراجعه کنید. نحوه انجام ادامه مراحل دریافت خسارت، با توجه به نوع خسارت ایجاد شده انجام میشود. برای مثال، دریافت خسارت بر اثر سرقت به شکل زیر است.
جهت دریافت خسارت بر اثر سرقت، باید مدارکی مبنی بر صحت ادعای ربوده شدن گوشی ارائه شود که شامل موارد زیر است:
- گزارش مقامات انتظامی و قضایی جهت تأیید وقوع سرقت
- پرینت اطلاعات ثبت شده دستگاه در سامانه همیاب 24 (مدارک تأیید و اعلام سرقت به اپراتورها)
- تحویل جعبه دستگاه به همراه کلیه لوازم جانبی به شرکت بیمه (در غیر این صورت خسارت پرداخت نخواهد شد.)
- فاکتور خرید دستگاه جدید
- مستندات لازم و کافی در خصوص وقوع حادثه (شامل فیلم دوربین یا استشهاد محلی)
توجه: در زمان دریافت غرامت خسارت کلی یا سرقت، بیمهگزار موظف است مالکیت (رجیستر) دستگاه را به شرکت بیمه انتقال دهد. در غیر این صورت، هزینه خسارات پرداخت نمیشود.
خرید بیمه موبایل، تضمین آرامش شما
برای خرید بیمه موبایل کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
در صفحه استعلام بیمه موبایل، اطلاعات مربوط به تلفن همراه خود را وارد کرده و روی دکمه «تأیید و جستجو» کلیک کنید.
در صفحه بعدی لیستی از طرحهای شرکتهای مختلف به همراه قیمت آنها نمایش داده میشود. بعد مقایسه و انتخاب بیمه موبایل مورد نظرتان، بر روی دکمه «خرید نقدی» کلیک کنید.
در این مرحله، باید اطلاعات تکمیلی را جهت نهایی سازی سفارش، تکمیل کنید.
با پرداخت حق بیمه، بیمهنامه در سریعترین زمان ممکن صادر خواهد شد؛ در صورت تمایل، بیمهنامه به صورت رایگان برای شما ارسال میشود.
هنگام خرید بیمه موبایل حتماً به نکات زیر توجه کنید:
در مراحل خرید بیمهنامه، هنگام بارگذاری تصویر پشت و روی دستگاه، مشاهده (IMEI سریال دستگاه) بر روی صفحه نمایش الزامی است. این کار باید به گونهای انجام شود که چهارچوب دستگاه نمایان باشد. در غیر این صورت بیمهگر تعهدی در قبال خسارات مربوط به صفحه نمایش و دوربین نخواهد داشت.