لوگوی توییتر تغییر میکند؟
ایلان ماسک مالک توییتر روز یکشنبه 23 جولای با انتشار یک ویدیوی کوتاه درباره توییتر خبرساز شد. در این ویدیوی سه ثانیه، لوگوی توییتر ناپدید شده و لوگوی جدیدی با حرف X ظاهر میشود.
به نظر میرسد لوگوی X نماد شرکت X Corps، متعلق به ماسک باشد که پس از خرید توییتر توسط این میلیارد آمریکایی با توییتر ادغام شده است.
ماسک در گذشته گفته بود که تصمیم دارد توییتر را به یک سوپراپلیکیشن همه کاره و به یک بانک مدرن بدل کند. دستیابی به این هدف میتواند بخشی از مبلغی را که ماسک برای خرید توییتر صرف کرده جبران کند.
بر اساس گزارشهای رسانهای، از زمان خرید توییتر توسط ماسک به مبلغ 44 میلیارد دلار ارزش این اپلیکیشن نزدیک به 66 درصد کاهش یافته و حدود 15 میلیارد دلار قیمت گذاری میشود. تبلیغات در این شبکه اجتماعی نیز به طور قابل توجهی کمتر شده است.
ماسک در ماههای اخیر کوشیده است با اضافه کردن لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات پیشین انبیسی یونیورسال به عنوان مدیرعامل جدید توییتر این وضعیت را تغییر دهد.
اخیرا نیز توییتر با سهیم کردن برخی تولیدکنندگان محتوای پرطرفدار در درآمدها، این شبکه اجتماعی را به شبکهای محبوبتر برای تولیدکنندگان محتوا بدل کند.
تغییرات اخیر در توییتر در حالی رخ میدهد که برخی کارشناسان پیشبینی میکردند آینده آن تحت تأثیر رونمایی از شبکههای اجتماعی جدید نظیر تردز یا بلو اسکای قرار گیرد اما شواهد نشان میدهد این رقبا راهی طولانی برای به چالش کشیدن توییتر دارند.