خانهاخبار
لیست کامل مشخصات فنی سری گلکسی واچ ۶ لو رفت

لیست کامل مشخصات فنی سری گلکسی واچ ۶ لو رفت

ساعت‌های جدید سامسونگ از حافظه رم بیشتر و تراشه قوی‌تر بهره خواهند برد.
۲۹ تیر ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانیم، سامسونگ در تاریخ ۴ مرداد (۲۶ ژوئیه) و در طی رویداد آنپکد از نسل جدید ساعت‌های خود یعنی سری گلکسی واچ ۶ رونمایی خواهد کرد. حالا در فاصله تنها یک هفته مانده به برگزاری این رویداد، گزارشی جدید تمام مشخصات فنی دو ساعت گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک را فاش ساخته است.

image

افشاگری شناخته به نام SnoopyTech در گزارشی مفصل به افشای مشخصات سری گلکسی واچ ۶ پرداخته است. طبق این گزارش، گلکسی واچ ۶ در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و گلکسی واچ ۶ کلاسیک در دو مدل ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری عرضه خواهد شد.

دو نسخه کوچک ۴۰ و ۴۳ میلی‌متری سری گلکسی واچ ۶ به نمایشگر ۱٫۳۱ اینچی امولد با شیشه سفایر مجهز خواهند بود که از رزولوشن تصویر ۴۳۲ در ۴۳۲ و تراکم پیکسلی 320ppi پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، مدل‌های ۴۴ و ۴۷ میلی‌متری از نمایشگر مشابه ۱٫۴۷ اینچی با رزولوشن تصویر ۴۸۰ در ۴۸۰ و تراکم پیکسلی 372ppi بهره می‌برند.

image

قلب تپنده هر چهار مدل سری گلکسی واچ ۶ تراشه جدید اگزینوس W930 خواهد بود که در مقایسه با تراشه اگزینوس W920 به کار رفته در سری گلکسی واچ ۴ و ۵، تا ۱۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری دارد. به همراه این تراشه، سری گلکسی واچ ۶ از حافظه رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره خواهد برد. برای مقایسه، سری گلکسی واچ ۵ از حافظه رم ۱٫۵ گیگابایتی استفاده می‌کند.

انرژی موردنیاز نسخه‌های ۴۰ و ۴۳ میلی‌متری توسط باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود در حالی که منبع تغذیه نسخه‌های ۴۴ و ۴۷ میلی‌متری باتری ۴۲۵ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

شایعات قبلی ادعا کرده‌اند که گلکسی واچ ۶ به حلقه چرخان مجهز خواهد بود. حالا این گزارش تایید می‌کند که حلقه چرخان این ساعت از فولاد ضدزنگ ساخته خواهد شد. به علاوه، بدنه گلکسی واچ ۶ از جنس آلومینیومی خواهد بود که با سه خاکستری، طلایی و نقره‌ای همراه می‌شود. گلکسی واچ ۶ کلاسیک نیز دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود.

image

برای مقاومت بیشتر، سری گلکسی واچ ۶ از گواهی ضدآب و گردو‌غبار IP68 و گواهی نظامی MIL-STD-810H بهره خواهد برد. این ساعت همچنین تا عمق ۵۰ متری (فشار ۵ اتمسفر) ضدآب است. از ویژگی‌های سلامتی سری گلکسی واچ ۶ نیز می‌توان پایشگر ضربان قلب با الکتروکاردیوگرام، سنسور کنترل میزان اکسیژن خون و سنسور تشخیص دما را نام برد.

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی واچ ۶ تا ۲۸ درصد و تا ۴۰ درصد سبک‌تر از گلکسی واچ ۵ پرو و گلکسی واچ ۶ کلاسیک خواهد بود. همچنین گزارش شده است که سامسونگ قابلیت پایشگر خواب جدیدی را برای گلکسی واچ ۶ توسعه داده است که خواب کاربر را با ریزترین جزئیات ثبت می‌کند و توصیه‌های دقیقی نیز برای خواب بهتر ارائه می‌کند.