home_header
GSM-logo
خانهاخبار
بعد از گذشت یک هفته کاربرهای فعال تردز ۵۰ درصد کاهش داشتند

بعد از گذشت یک هفته کاربرهای فعال تردز ۵۰ درصد کاهش داشتند

به‌نظر می‌رسد تردز و متا راه‌حل مناسب را برای نگه‌ داشتن کاربرها در این شبکه اجتماعی پیدا نکردند
۲۷ تیر ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

تردز، شبکه اجتماعی جدید شرکت متا که به عنوان رقیب جدی توییتر عنوان می‌شد در اوایل این ماه یک شروع فوق‌العاده را تجربه کرد. این اپلیکیشن توانست در ۵ روز از مرز ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام عبور کند. تا اوایل همین ماه، تردز روزانه ۴۹ میلیون کاربر فعال  داشت که این رقم معادل ۴۵ درصد از افراد ثبت‌نام کرده بود که به صورت همزمان در توییتر نیز فعالیت داشتند.

با گذشت زمان و در جمعه‌ی گذشته، یعنی ۲۳ تیر ماه، تعداد کاربرهای فعال تردز در سراسر جهان روی اندروید به ۲۳.۶ میلیون یا کمتر رسید. این رقم معادل نصف است که تردز در اوایل انتشار خود تجربه کرده است. خیلی زود مشخص شد که تنها ۲۲ درصد از کاربرهای فعلی تردز به صورت همزمان در توییتر نیز فعالیت داشتند.

تردز در اوایل انتشار خود توانست از نظر زمان استفاده کاربران در آمریکا یک اوج اساسی بگیرد و به رقم متوسط ۲۱ دقیقه برای هر کاربر برسد. یک هفته بعد از این آمار زمان استفاده کاربرها از این شبکه اجتماعی به چیزی حدود ۶ دقیقه رسید که یک افت بسیار اساسی را نشان می‌دهد.

با وجود اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد فعال در توییتر شروع به نصب و ثبت‌نام در تردز کردند تعداد کاربرهای روزانه توییتر حتی در زمان اوج تردز دست نخورده باقی مانده بود. به زبان دیگر، تردز در جایگزین شدن توییتر حتی در دوران همه‌گیری خود ناموفق عمل کرده است و افرادی که همزمان در توییتر و تردز فعال بودند بعد از مدت کوتاهی دوباره به توییتر بازگشتند.

مدت زمان استفاده از توییتر در زمان اوج محبوبیت تردز حدود ۴.۳ درصد کاهش داشت که البته با این وجود باز هم استفاده روزانه کاربرها از این شبکه اجتمایی به طور میانگین بیشتر از ۲۵ دقیقه بوده است. این آمار نشان می‌دهد که در روزهای خوب تردز باز هم کاربرهای هر دو شبکه ترجیح دادند که بیشتر در توییتر فعالیت کنند و مدت زمان بسیار زیادی را در توییترسپری کرده‌ند.

image

داده‌های دیگر نشان می‌دهند که ترافیک توییتر در دو روز اول انتشار تردز نزدیک به ۵ درصد افت داشته است. با وجود این که ترافیک توییتر در حال حاضر به حالت عادی برگشته اما باز هم بررسی سال به سال ترافیک حاکی از افت ۱۱ درصدی ترافیک این اپلیکیشن نسبت به سال پیش است. این رقم برای توییتر خبر بسیار بدی است. توییتر در حفظ کاربرهای خود نیز دچار مشکلات زیادی شده، حداقل در اندروید این‌طور که از ارقام برمی‌آید افرادی که به صورت مداوم بعد از گذشت ۳۰ روز از توییتر استفاده می‌کنند از ۱۹ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۶ درصد در مارچ امسال رسیده است.

از آنجایی که بیشتر افراد ثبت نام شده در تردز از اینستاگرام وارد این اپ شده‌ند احتمالا تردز در بخش حفظ کاربرهای خود در آینده می‌تواند بسیار موفق‌تر عمل کند. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام کردن در تردز نیاز دارید تا اکانت اینستاگرام داشته باشید.همچنین برای حذف کردن اکانت تردز خود نیاز دارید تا اکانت اینستا خود را نیز پاک کنید، به همین علت به‌نظر می‌رسد که بیشتر افراد ترجیح بدهند تا مشترک این اپ باشند و اکانت خود را پاک نکنند.

image

باید متذکر شد که تردز همچنان بسیاری از قابلیت‌های پایه را ندارد و شاید هنوز مقایسه آن با توییتر زیاد کار درستی نباشد. با آمدن قابلیت‌های بیشتر ممکن است خیلی زود شاهد مهاجرت کاربرها از توییتر به تردز باشیم. به‌نظر می‌رسد که با وجود افت و خیز‌های این اپ متا از عملکرد آن راضی است و دارد تلاش می‌کند تا قابلیت‌های جدید مانند ارسال دایرکت مسیج را خیلی زود به این اپلیکیشن اضافه کند. از طرفی باید یادآور شد که تردز همچنان در اروپا راه‌اندازی نشده و احتمالا پس از انتشار رسمی اپلیکیشن در این بخش شاهد اوج گیری دوباره آن از نظر ارقام باشیم.

باید دید که متا برای نگه‌داشتن کاربرها در فضای این شبکه اجتماعی چه تدبیری را در نظر دارد. اگر متا نتواند تردز را به یک مکان هیجان‌انگیز برای کاربرهای رقیب، یعنی توییتر، بدل کند فرصت بسیار خوبی را از دست می‌دهد زیرا توییتر در حال حاضر در ضعیف ترین حالت خود به سر می‌برد.

home_header