خانهاخبار
اپل استفاده از ChatGPT را برای کارمندان خود ممنوع کرده است!

اپل استفاده از ChatGPT را برای کارمندان خود ممنوع کرده است!

ظاهرا این فقط اپل نیست که چنین کاری کرده و به جز این شرکت، سامسونگ، ورایزن و چندین شرکت دیگر هم کارمندان خود را از کار کردن با ابزارهای هوش مصنوعی منع کرده‌اند.
۱۴۰۲/۲/۳۱

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل استفاده کارکنان خود را از ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی خارجی را در میان مشکلات توسعه فناوری هوش مصنوعی خود محدود کرده است.

بر طبق سندی که توسط وال استریت ژورنال مشاهده شده است، اپل نگران درز کردن اطلاعات محرمانه شرکت به ابزارهای هوش مصنوعی است. علاوه بر ChatGPT اپل کارمندانش را از استفاده از GitHub Copilot هم منع کرده است، ابزاری که به نوشتن کد و تکمیل آن به صورت خودکار کمک می‌کند.

image

بسیاری از کسب و کارها مانند بانک، خدمات مالی و موسسات مراقبت‌های بهداشتی، از پذیرش ChatGPT اجتناب کرده‌اند، زیرا می‌ترسند که کارکنان آنها به طوری سهوی اطلاعات اختصاصی حساس را به چت بات‌ها ارایه کنند. اپل تنها شرکتی نیست که این کار کرده، سامسونگ هم پس از اینکه متوجه شد کارکنانش کد منبع حساسی را در این پلتفرم آپلود کرده‌اند، استفاده آنها را از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT ممنوع کرد. گفته می‌شود که این شرکت نگران است که داده‌های منتقل شده به سیستم عامل‌های هوش مصنوعی از جمله بینگ و گوگل بارد، ممکن است در نهایت برای سایر کاربران افشا شود. به جز این شرکت‌ها که گفتیم، به طور مشابه JPMorgan Chase و Verizon هم استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را ممنوع کرده‌اند.

شرکت OpenAI پیش‌تر یک سرویس خصوصی ChatGPT را به مورگان استنلی فروخته است که به کارمندانش اجازه می‌دهد در میان هزاران سند تحقیقات بازار بانک، سوال بپرسند و محتوا را تجزیه تحلیل کنند. مایکروسافت هم در حال کار بر روی نسخه‌ای از ChatGPT است که هدف آن مشتریان تجاری است تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را برطرف کند.

این حرکت در شرایطی صورت می‌گیرد که ظاهرا اپل روی مدل‌های زبان گسترده‌تر و فناوری‌های هوش مصنوعی خود به رهبری جان جیاناندریا، معاون ارشد یادگیری ماشینی و استراتژی هوش مصنوعی کار می‌کند. او پیش‌تر برای گوگل کار می‌کرده و اکنون به طور مستقیم به تیم کوک مدیر عامل اپل گزارش می‌دهد. وال استریت ژورنال اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که تلاش‌های هوش مصنوعی اپل در حال حاضر شامل می‌شود، ارایه نکرده است، اما شاید در آینده موارد بیشتری از این فرایند برملا شود.

ChatGPT شرکت OpenAI مدتی بود که از طریق وب و چندین برنامه شخص ثالث در iOS استفاده می‌شد، اما اخیرا اولین اپلیکیشن رسمی ChatGPT را برای آیفون و آیپد منتشر کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)