خانهاخبار
اپل برخی از ویژگی‌های جدید iOS 17 را معرفی کرد!

اپل برخی از ویژگی‌های جدید iOS 17 را معرفی کرد!

اغلب ما از ویژگی‌های مختلف دسترسی در سیستم عامل‌های اپل اطلاع خاصی نداریم، این قابلیت‌ها که اپل برای افراد کم توان یا ناتوان در نظر گرفته است، به آنها کمک می‌کند تا از دستگاه اپل خود تقریبا به مانند یک انسان عادی بهره ببرند؛ حالا امروز اپل در آستانه معرفی iOS 17 به طور رسمی قابلیت‌های ‌Accessibility جدید iOS را رونمایی کرده است.
۱۴۰۲/۲/۲۷

اپل امروز طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های Accessibility جدید را برای آیفون، آیپد و مک پیش نمایش کرده که قرار است امسال عرضه شوند.

image

 

این شرکت می‌گوید که «ویژگی‌های نرم افزاری جدید برای دسترسی شناختی، گفتاری و بینایی اواخر امسال عرضه خواهند شد» که گویا به طور قوی نشان می‌دهد که آنها بخشی از iPadOS 17، iOS 17 و macOS 14 خواهند بود. انتظار می‌رود سیستم عامل‌های جدید در رویداد WWDC امسال در ۱۵ خرداد پیش نمایش شوند و سپس در پاییز به عرضه عمومی برسند.

دسترسی کمکی

دسترسی کمکی یا همان Assistive Access در واقع چکیده برنامه‌ها و تجربیات آيفون و آیپد را به صورت ویژگی‌های اصلی آنها ارایه می‌دهد. این حالت شامل یک تجربه سفارشی شده برای گوشی و فیس تایم است که در یک برنامه تماس واحد و همچنینی پیام‌ها، دوربین، عکس‌ها و موسیقی ترکیب می‌شوند. این ویژگی یک رابط ساده کاربری با دکمه‌های کنتراست بالا و لیبل‌های متنی بزرگ و همچنین ابزارهایی برای کمک به ایجاد تجربه به ارمغان می‌آورد. برای مثال کاربران می‌توانند بین یک طرح‌بندی بصری‌تر و مبتنی بر شبکه برای صفحه اصلی و برنامه‌های خود، یا یک طرح‌بندی مبتنی بر نوشته‌های ردیفی برای کاربرانی که متن را ترجیح می‌دهند، یکی را انتخاب کنند.

image

 

قابلیت دسترسی پیشرفته به گفتار زنده و صدای شخصی

گفتار زنده (Live Speech) در آیفون، آیپد و مک به کاربران این امکان را می‌دهد تا آنچه را که می‌خواهند بگویند تایپ کنند و در تماس‌های تلفنی و فیس تایم و همچنین مکالمات حضوری با صدای بلند صحبت کنند. کاربران همچنین می‌توانند عبارات رایج را ذخیره کنند تا بتوانند آنها سریعا در مکالمات قرار دهند.

image

 

کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند، مانند افرادی که اخیرا مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) شده‌اند، می‌توانند از صدای شخصی برای ایجاد صدای دیجیتالی شبیه خود استفاده کنند. برای این کار کاربران باید به سادگی همراه با مجموعه‌ای تصادفی از پیام‌های متنی را بخوانند تا به مدت ۱۵ دقیقه صدای آنها روی آيفون یا آیپد ضبط شود. این ویژگی از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای ایمن و خصوصی نگه داشتن اطلاعات کاربران استفاده می‌کند و با Live Speech یکپارچه می‌شود تا کاربران بتوانند با صدای شخصی خود صحبت کنند.

حالت تشخیص در بزرگنمایی و قابلیت اشاره و خواندن

در برنامه بزرگنمایی (Magnifier)، قابلیت بسیار جالب اشاره و خواندن (Point and Speak) به کاربران کمک می‌کند با اشیای فیزیکی که دارای چندین برچسب متنی هستند، تعامل داشته باشند. برای مثال تصور کنید که می‌خواهید از یک لوازم خانگی مانند مایکروویو استفاده کنید که روی دکمه‌های آن نوشته شده که چه کاری انجام می‌دهند، ویژگی Point and Speak ورودی برنامه دوربین، اسکنر لایدار و یادگیری ماشینی را روی دستگاه شما ترکیب می‌کند تا متن روی دکمه‌ها را در حالی که کاربران انگشت خود را روی آن حرکت می‌دهند، اعلام کند. مثلا اگر انگشت خود را روی دکمه پیتزا نگه دارید، گوشی یا آیپد شما با صدای بلند کلمه «پیتزا» را می‌خواند.

image

 

این قابلیت در برنامه Magnifier در آیفون و آیپد تعبیه شده است، با VoiceOver کار می‌کند و می‌تواند با سایر ویژگی‌های برنامه بزرگنمایی مانند تشخیص افراد، تشخیص درب و توضیحات تصویر استفاده شود تا به کاربران کمک کند محیط فیزیکی خود را به طور موثری پیمایش کنند.

ویژگی‌های دیگر

  • کاربران ناشنوا یا کم شنوا می‌توانند دستگاه‌های شنوایی «Made for iPhone» را به طور مستقیم به یک مک با گزینه‌های سفارشی‌سازی خاص متصل کنند.
  • قابلیت Voice Control پیشنهادهای آوایی برای ویرایش متن کسب خواهد کرد، بنابراین کاربرانی که با صدای خود تایپ می‌کنند، می‌توانند از بین چندین کلمه که ممکن است شبیه به به نظر برسند، کلمه مناسب را انتخاب کنند.
  • راهنمای Voice Control به کاربران کمک می‌کند تا نکات و ترفندهایی را در مورد استفاده از دستورات صوتی به عنوان جایگزینی برای لمس و تایپ بیاموزند.
  • اکنون می‌توان Switch Control را فعال کرد تا هر سوییچ را به یک کنترلر بازی ویدیویی مجازی تبدیل کند.
  • اکنون می‌توان اندازه متن را در برنامه‌های مک از جمله فایندر، پیام‌ها، ایمیل، تقویم و نوت‌ها تنظیم کرد.
  • کاربرانی که به انیمیشن‌های سریع حساس هستند، می‌توانند به طور خودکار تصاویر را با عناصر متحرک مانند گیف در پیام‌ها و سافاری متوقف کنند.
  • کاربران می‌توانند سرعت صحبت کردن سیری با آنها را با گزینه‌هایی از 0.8X تا 2X سفارشی کنند.
  • برنامه Shortcuts یک عملکرد جدید به نام «Remember This» را کسب کرده که به کاربران دارای ناتوانی‌های شناختی کمک می‌کند تا یک دفتر خاطرات بصری در برنامه Notes ایجاد کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)