خانهاخبار
سری لپتاپ‌های Creator Series و ویووبوک ایسوس رسما معرفی شدند

سری لپتاپ‌های Creator Series و ویووبوک ایسوس رسما معرفی شدند

لپتاپ‌های جدید ایسوس با تمرکز ویژه بر تولید‌کنندگان محتوا، ولاگرها و طراحان گرافیک توسعه داده شده‌اند.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

برند تایوانی ایسوس امروز از لپتاپ‌های جدیدی برای بازار هند رونمایی کرده است که تحت عنوان خانواده Creator Series عرضه خواهند شد. نسل جدید لپتاپ‌های Creator Series ایسوس شامل پنج مدل می‌شود که با تمرکز ویژه بر تولیدکنندگان محتوا، ولاگرها و طراحان گرافیک توسعه داده شده‌اند. این لپتاپ‌ها با پردازنده‌های قدرتمند، نمایشگر‌های باکیفیت و قابلیت اتصالی متنوع روانه بازار خواهند شد. 

ایسوس Zenbook Pro 14 Dou OLED 

اولین مدل سری Creator Series لپتاپ Zenbook Pro 14 Dou OLED نام دارد که از طراحی تخت بهره می‌برد. این لپتاپ قدرتمند به پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core i9 و پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4050 انویدیا مجهز است که با حافظه رم ۳۲ گیگابایتی همراه می‌شود. پنل این لپتاپ میزبان نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی با رزولوشن تصویر 2.8K‌ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. به علاوه، نمایشگر ثانویه Zenbook Pro پنل لمسی ۱۲٫۷ اینچی است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ثانویه ScreenPad Plus لپتاپ ایسوس برای کاربرانی که تدوین ویدئو و عکس انجام می‌دهند بسیار کاربردی است. 

image

ایسوس Vivobook Pro 16 OLED 

لپتاپ ویووبوک پرو ۱۶ به نمایشگر بسیار باکیفیت ۱۶ اینچی Lumina اولد با رزولوشن تصویر 3.2K مجهز است که صددرصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. این لپتاپ با پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل عرضه خواهد شد که مدل قدرتمند آن از پردازنده Core-i9 13900H و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی DDR5 بهره می‌برد. برای تسک‌های گرافیکی، ویووبوک پرو ۱۶ از پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4050 انویدیا استفاده خواهد کرد. 

image

منبع تغذیه ویووبوک پرو ۱۶ باتری ۹۶ وات‌ساعتی است که از شارژ سریع ۱۵۰ واتی AC نیز پشتیبانی می‌کند. برای امنیت بیشتر، لپتاپ ایسوس از قابلیت سنسور اثرانگشت نیز برخوردار است. وبکم دستگاه نیز از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ‌دی بهره می‌برد که برای حفظ حریم خصوصی کاربر توسط شاتر فیزیکی پنهان می‌شود. دیگر مشخصات فنی ویووبوک پرو ۱۶ شامل وای‌فای 6E، بلوتوث نسخه ۵ و اتصال تاندربولت ۴ می‌شود. 

ایسوس Vivobook Pro 15 OLED

دومین لپتاپ سری ویووبوک پرو از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی بهره می‌برد که از کیفیت مطلوبی برخوردار است. در این راستا، نمایشگر این لپتاپ از نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند. برای راحتی چشم در تاریکی شب، نرخ روشنایی نمایشگر به میزان ۰٫۰۰۰۵ نیت می‌رسد. نرخ پاسخگویی نمایشگر ویووبوک پرو ۱۵ نیز برابر با ۰٫۲ میلی‌ثانیه خواهد بود.

image

مدل قدرتمند لپتاپ ویووبوک پرو ۱۵ با پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core i9 13900H، حافظه رم ۳۲ گیگابایتی DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتزی و حافظه داخلی ۲ ترابایتی PCIe 4.0 SSD قابل سفارش خواهد بود. لپتاپ ایسوس از فناوری Precision TouchPad (PTA) پشتیبانی می‌کند که امکان انجام جسچرهای لمسی با چهارانگشت را برای تاچ‌پد دستگاه به ارمغان می‌آورد. ویووبوک پرو ۱۵ در دو رنگ نقره‌ای و آبی عرضه خواهد شد. 

ایسوس Vivobook 14X / Vivobook 14X OLED / Vivobook 16X

نسل جدید سری ویووبوک شامل سه مدل ویووبوک 14X، 14X OLD و 16X می‌شود که با توجه ویژه بر حمل‌پذیری آسان و عملکرد فنی قدرتمند طراحی شده‌اند. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، مدل‌های 14X از نمایشگر ۱۴ اینچی و مدل 16X از نمایشگر ۱۶ اینچی برخوردار هستند. همه این مدل‌ها از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برند در حالی که نمایشگر مدل اولد از نرخ پاسخ‌دهی ۲ میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. 

image

نمایشگر ویووبوک 14X OLED از حاشیه نمایشگر اندک، نرخ روشنایی حداکثری ۶۰۰ نیتی و نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ برخوردار است. به علاوه، نسل جدید لپتاپ‌های ویووبوک به پردازنده نسل ۱۳ اینتل، حافظه رم DDR5‌ و پردازنده‌های گرافیکی انویدیا مجهز هستند که عملکرد پردازشی قدرتمند آن‌ها را تضمین می‌کنند. برای اتصال سریع‌تر، این سه لپتاپ از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ بهره می‌برند. 

ایسوس TUF Gaming F15 / TUF Gaming F17

لپتاپ‌های TUF F15 و TUF F17 محصولاتی مخصوص بازی به شمار می‌روند که به ترتیب از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی و ۱۷٫۳ اینچی فول‌ اچ‌دی مات برخوردار هستند. قلب تپنده این دو دستگاه پردازنده نسل ۱۱ اینتل Core i5 11400H است که با پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی Optimus GeForce RTX 2050 انویدیا بازی‌های مختلف را به صورت روان و بدون مشکل اجرا می‌کند. حافظه داخلی SSD لپتاپ‌های گیمینگ ایسوس PCIe 4.0 NVMe M.2 است که برابر با ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود. البته به لطف دو محفظه حافظه PCIe، حافظه داخلی این دو دستگاه قابل افزایش خواهد بود. 

image

لپتاپ‌های TUF F15 و TUF F17 دارای وبکم اچ‌دی، نور پس‌زمینه با نورپردازی RGB‌ برای کلید‌های WSAD، اسپیکر دوگانه، میکروفون داخلی و صدای DTS هستند. انرژی موردنیاز این دو لپتاپ به ترتیب توسط باتری ۴۸ وات‌ساعتی و ۹۶ وات‌ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۵۰ واتی AC‌ پشتیبانی می‌کنند. نرم‌افزار لپتاپ‌های ایسوس سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ است. لپتاپ‌های TUF F15 و TUF F17 در رنگ مشکی روانه بازار می‌شوند و به ترتیب در حدود ۲٫۳۰ کیلوگرم و ۲٫۶۰ کیلوگرم وزن خواهند داشت. 

نمایشگر TUF F15 و TUF F17 از نرخ روشنایی ۲۵۰ نیتی، نسبت تصویر ۱۶:۹ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کنند که کیفیت بسیار مطلوبی برای کاربران به ارمغان می‌آورند. سیستم‌ خنک‌کننده این دو لپتاپ از عملکرد بسیار خوبی برخوردار خواهند بود و صدای بسیار کمی نیز تولید می‌کنند.

در نهایت باید اشاره کرد که قیمت لپتاپ‌های جدید ایسوس به قرار زیر است:

  • ایسوس ذن‌بوک پرو ۱۴ Dou اولد:‌ ۱۹۹۹۰۰ روپیه (۲۴۴۵ دلار)
  • ایسوس ویووبوک پرو ۱۶ اولد: ۱۲۴۹۹۰ روپیه (۱۵۲۸ دلار)
  • ایسوس ویووبوک پرو ۱۵ اولد: ۱۲۲۹۹۰ روپیه‌ (۱۵۰۸ دلار)
  • ایسوس ویووبوک 14X اولد: ۷۹۹۹۰ روپیه (۹۷۸ دلار)
  • ایسوس ویووبوک ۱۶ ایکس: ۶۸۹۹۰ روپیه (۸۴۳ دلار)
  • ایسوس ویووبوک ۱۴ ایکس: ۶۲۹۹۰ روپیه (۷۷۰ دلار)
  • ایسوس TUF اف ۱۵: ۶۲۹۹۰ روپیه (۷۷۰ دلار)
  • ایسوس TUF اف ۱۷: ۶۲۹۹۰ روپیه (۷۷۰ دلار)