خانهاخبار
اپل همچنان در حال مقاومت در برابر اخراج کارمندان!

اپل همچنان در حال مقاومت در برابر اخراج کارمندان!

در بحبوحه اوضاع اقتصادی که شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، مایکروسافت و متا در حال اخراج هزاران تن از کارمندان خود هستند، اپل در حال مقاومت در برابر انجام این کار است.
۱۴۰۲/۲/۱۸

تیم کوک مدیر عامل اپل به تازگی گفته که او همچنان اخراج دسته جمعی را «آخرین راه حل» می‌داند و اطمینان دارد که این چیزی نیست که شرکت در حال حاضر به آن فکر کند.

image

 

کوک در مصاحبه اخیر خود با CNBC گفته:

من این کار را آخرین راه حل می‌دانم و بنابراین اخراج‌های دسته جمعی چیزی نیست که در حال حاضر بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.

شرکت‌های بزرگ فن‌آوری مانند گوگل، متا، مایکروسافت و غیره ده‌ها هزار کارمند خود را در ماه‌های اخیر به دلیل عدم اطمینان به درآمد خود و مشکلات اقتصادی، پس از استخدام زیاد در طول همه‌گیری کرونا، اخراج کرده‌اند. در این میان اپل تنها شرکتی بوده که هیچ‌گونه اخراج دسته جمعی را در مورد کارمندان تمام وقت خود انجام نداده است، اما طبق گزارش‌ها این شرکت برخی از کارمندان شرکتی را در تیم‌های خرده فروشی خود اخراج، برخی از کارمندان قراردادی را رها و استخدام در برخی از سمت‌ها را نیز متوقف کرده است.

لازم به ذکر است که اپل در یک پرونده نظارتی در سال گذشته، اعلام کرد که تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲ مهر ۱۴۰۱) تقریبا ۱۶۴ هزار کارمند معادل تمام وقت دارد. با این حال معلوم نیست که تا چه زمان می‌تواند در مقابل اخراج دسته جمعی کارمندانش مقاومت کند و البته شاید اوضای اقتصادی به گونه‌ای شود که این کار دیگر نیاز نباشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)