GSM-logo
خانهاخبار
رفع کامل اختلال برخی از پیام‌رسان‌های داخلی

رفع کامل اختلال برخی از پیام‌رسان‌های داخلی

عصر روز دوشنبه سه پیام‌رسان ایتا، بله و سروش پلاس از دسترس کاربران خارج شد. وزارت ارتباطات مشکل در تامین برق در یکی از مراکز زیرساخت را دلیل این اختلال اعلام کرد که بعد از چند ساعت قطعی ارتباط، اکنون این اختلال به‌طور کامل برطرف شده است.
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

پیام‌رسان‌های داخلی از ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته با مشکلاتی همراه و از دسترس کاربران خارج شد. مدیر مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اختلال رخ داده در برخی پیام‌رسان‌های داخلی گفته بود: ضمن عرض پوزش از هموطنان به دلیل مشکل پیش آمده این اختلال به دلیل مشکل در شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنتر‌های شرکت ارتباطات زیرساخت به وجود آمد که سبب شد حدود پنج دقیقه ما قطعی برق داشته باشیم.

image

 

حالا امروز خبرها حاکی از رفع اختلال در این پیام‌رسان‌ها است. طبق اعلام مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختلال همه پیام‌رسان‌های داخلی برطرف شده است.

بر اساس گزارشی از ایسنا، محمداحسان خرامید در خصوص مشکلات به وجود آمده برای پیام‌رسان‌های داخلی گفته است:

حدود ساعت هشت امروز با تلاشی که همکاران من انجام دادند و تیم پیام‌رسان ایتا که تلاش شبانه‌روزی را در چند ساعت گذشته انجام دادند، اختلال در این پیام‌رسان هم حل شد.

دیگر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی هم شب گذشته بدون مشکل در حال فعالیت بودند، برخی از آنها هم که مشکلاتی برایشان ایجاد شده بود که تا انتهای شب گذشته هم مشکل حل شد. تمام تلاشمان این است که سیستم پایدار بماند و جا دارد از صبر، اعتماد و همراهی کاربران تشکر کنم.

شب گذشته اعلام کردیم همکاران فنی وزارتخانه مسائل و مشکلات فنی را در فرصت مناسب اعلام می‌کنند اما تمام تهمیداتی که وزارت ارتباطات باید انجام می‌داد که اینگونه مواقع کمترین مشکل را شاهد باشیم، انجام شده و اگر این تمهیدات انجام نشده بود، شاید با مشکلات بیشتری روبه رو می‌شدیم اما با تلاش‌ها و هم‌افزایی که انجام شد و تیم‌های پیام‌رسان‌ها، بنابر معاری شبکه‌ای و نوع وضعیت فنی که پیام‌رسان‌ها داشتند بلافاصله توانستند در لحظه این اتفاق رخ دهد و مشکل حل شود.