خانهاخبار
اپل در حال انتقال تولید مک بوک به تایلند است

اپل در حال انتقال تولید مک بوک به تایلند است

نشریه Nikkei Asia گزارش داده که اپل در حال مذاکره با تامین‌کنندگان خود است تا در راستای سیاست تنوع بخشیدن به محل تولید محصولاتش، مک بوک‌های خود را خارج از چین و در تایلند تولید کند.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲

گفته می‌شود اپل در حال مذاکره با تامین کنندگان برای ساخت مک بوک در تایلند است، زیرا این شرکت مدتی است که به فکر تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود در خارج از چین است.

image

 

به گزارش Nikkei Asia، تامین کنندگان درگیر در این مذاکرات از قبل پایگاه‌هایی در تایلند برای مشتریان ایجاد کرده‌اند که بحث در مورد مونتاژ و تولید احتمالی قطعات و ماژول‌های مک بوک در این کشور را تسهیل کرده است.

یک مدیر ارشد در یکی از شرکت‌های تامین کننده به Nieeki Asia گفته که به طور ایده‌آل اپل از ما درخواست کرد که به دنبال دیگر تامین کنندگان این شرکت، امکاناتی را برای مک بوک‌ها در ویتنام راه‌اندازی کنیم، اما ما یک گزینه جایگزین برای ساخت این محصول در کارخانه‌های تایلند خود ارایه کردیم که فضای وسیعی دارند و می‌توان برای این منظور رزرو کرد. از آنجایی که مونتاژ مک بوک ابتدا در ویتنام آغاز می‌شود، ما می‌توانیم قطعات کارخانه‌های تایلند خود را نیز پشتیبانی کنیم و موارد لجستیکی و ترخیص سفارش تنها دو تا سه روز طول خواهد کشید.

یکی دیگر از تامین کنندگان هم به Nikkei گفته که در حال ساخت کارخانه‌های جدید در تایلند برای اپل است و ساخت یک کارخانه جدید برای مک بوک و سایر محصولات در سال جاری تکمیل خواهد شد. به گفته منابع این رسانه، اپل در حال حاضر بیش از یک سال است که  اپل واچ خود را در تایلند به تولید انبوه رسانده است.

اپل در چند سال گذشته زنجیره تامین خود را فراتر از چین گسترش داده است و اکنون نیز برخی از تولیدات در کارخانه‌های هند و ویتنام انجام می‌شود. مینگ چی کو تحلیلگر اپل هم گفته که محل اصلی تولید مک بوک‌های آینده اپل در خارج از چین، ممکن است تایلند باشد، زیرا چنین تنوعی به اپل کمک می‌کند تا تنش‌های ژئوپولیتیکی را کاهش دهد پ از خطراتی مانند تعرفه‌های آمریکا بر واردات محصولات چینی جلوگیری کند.