خانهاخبار
مشخصات فنی کامل گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس فاش شد

مشخصات فنی کامل گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس فاش شد

پرچمدارهای سامسونگ به نوعی قبل از رویداد گلکسی آنپکد معرفی شدند!
۲۸ دی ۱۴۰۱

همانطور که می‌دانیم، سامسونگ قرار است در تاریخ ۱ فوریه مصادف با ۱۲ بهمن  از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری گلکسی اس ۲۳ رونمایی کند. در رویداد آنپکد سامسونگ که در شهر سانفرانسیسکو برگزار می‌شود شاهد رونمایی از سه مدل گلکسی اس ۲۳،‌ گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ الترا خواهیم بود. تا به امروز، گزارش‌های متعددی پیرامون این سری پرچمدار منتشر شده است که بخشی از جزئیات فنی آن را نیز فاش ساخته است ولی وبسایت آلمانی WinFuture امروز با انتشار گزارشی لیست کامل مشخصات فنی نسخه‌های استاندارد و پلاس همراه با رندرهای آن‌ها را در اختیار کاربران قرار داد.

رندرهای گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس

طبق این گزارش، مشخصات فنی دو گوشی گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس جز در بخش‌های اندازه نمایشگر، حافظه داخلی، حجم باتری و سرعت شارژ مشابه یک‌دیگر است. در این راستا، مدل‌های استاندارد و پلاس سری گلکسی اس 23 از به ترتیب از نمایشگر ۶٫۱ و ۶٫۶ اینچی داینامیک امولد بهره می‌برند. جدا از تفاوت در اندازه، هر دو این نمایشگرها از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. به علاوه، نمایشگر گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود و قادر به پخش محتوای HDR10+ نیز است.

image

مطابق انتظار، قلب تپنده گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو است که با یک کانفیگ حافظه رم ۸ گیگابایتی همراه خواهد بود. گلکسی اس ۲۳ در دو کانفیگ حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش خواهد رسید در حالی که گلکسی اس ۲۳ پلاس در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به فروش خواهد رسید.

پنل پشتی این دو گوشی نیز میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتکال خواهد بود که تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. دیگر دوربین‌های پرچمدارهای جدید سامسونگ شامل لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

منبع تغذیه گلکسی اس ۲۳ باتری ۳۹۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی باسیم و شارژ ۱۰ واتی بی‌سیم است در حالی که انرژی موردنیاز فعالیت‌های پردازشی گلکسی اس ۲۳ پلاس توسط ۴۷۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۴۵ واتی باسیم و شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی تامین می‌شود. از دیگر مشخصات فنی این دو گوشی می‌توان به گواهی ضدآب IP68، اسپیکرهای دالبی اتمس، سنسور اثر انگشت التراسونیک و پشتیبانی از دو سیم کارت اشاره کرد.