خانهاخبار
عضویت وزرای علوم و ارشاد در کارگروه اقتصاد دیجیتال

عضویت وزرای علوم و ارشاد در کارگروه اقتصاد دیجیتال

با پیشنهاد وزیر ارتباطات، وزرای ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری نیز به عضویت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در آمدند.
۲۰ دی ۱۴۰۱

تبلیغات

home_header

با پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزرای ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری نیز به عضویت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در آمدند. اعضای قبلی این کارگروه شامل وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت معدن و تجارت، اقتصاد، دفاع، کار و امور اجتماعی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی را شامل می‌شد که اعضای جدیدی با نظر وزیر ارتباطات و تصویب هیئت دولت در این کارگروه عضویت پیدا کردند.

کارگروه اقتصاد دیجیتال در دی ماه سال گذشته به منظور راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و دستیابی به سهم ۱۰ درصدی آن از کل اقتصاد کشور، مندرج در اهداف کلان معماری شبکه ملی اطلاعات، به استناد اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی تشکیل و در هیئت دولت تصویب شد.

image

اهداف این کارگروه شامل توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال، برطرف کردن موانع و شتاب ‌بخشی به شکل‌ گیری زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال، حمایت از پلتفرم‌ها و کسب ‌و کارهای دیجیتال و فناور پایه، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناورانه پایه، برطرف کردن موانع فعالیت پلتفرم‌های ایرانی در سطح بین‌ المللی و توسعه مهارت‌های الزام‌آور اقتصاد دیجیتال می‌باشد.

این مصوبه همچنین تصمیم‌گیری درباره امور اجرایی در موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال و تصویب و اصلاح آئین‌نامه و مقررات مربوط به این بخش به وزیران عضو کارگروه واگذار کرده است. این کارگروه در حال حاضر در حال تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی است.