عرضه گوشیهای هوشمند در سهماهه اول سال میلادی 2022 برابر با 11 درصد کاهش داشته است
طبق گزارشی از طرف موسسه تحقیقاتی برجسته Canalys، بازار گوشیهای هوشمند به طور معمول در سهماه اول سال میلادی چندان پررونق نیستند ولی عرضه گوشیهای هوشمند در سهماهه اول سال میلادی جاری به دلایل مختلف مانند جنگ در اوکراین، قرنطینههای جدید در چین و تورم جهانی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است و حدود 11 درصد افت داشته است. به علاوه، دو برند شناخته شده بازار یعنی سامسونگ و اپل نیز با عرضه گوشیهای پرفروش خود موفق شدند تا سهم خود از بازار را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی افزایش دهند. از آن سو، سایر برندها مانند شیائومی، ویوو و اوپو نیز با کاهش سهم در بازار مواجه شدهاند.
در لیستی که Canalys از سهم بازار تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند منتشر کرده است، سامسونگ با در اختیار داشتن سهمی برابر 24 درصد از بازار در سهماهه اول سال میلادی جاری در جایگاه اول ایستاده است. همچنین در مقایسه با سهماهه اول سال گذشته میلادی، سهم غول فناوری کره جنوبی 2 درصد افزایش داشته است. باید اشاره کرد بخشی بزرگی از موفقیت سامسونگ در بازار گوشیهای هوشمند متعلق به فروش قدرتمند سری پرچمدار گلکسی اس 22 و سری میانرده گلکسی A است.
اپل نیز با سهمی 18 درصدی از بازار موفق به کسب رتبه دوم این لیست شده است که در مقایسه با سهماهه اول سال میلادی 2021 حدود 3 درصد رشد داشته است. در این راستا، به نظر میرسد فروش خوب سری پرچمدار آیفون 13 سهم بزرگی از این موفقیت دارد و آیفون SE 2022 نیز به عنوان ارزانترین گوشی 5G بازار در جلب نظر اپراتورهای بزرگ که به فروش گوشی 5G میپردازند موفق عمل کرده است.
در رتبه سوم اما غول فناوری چینی یعنی شیائومی قرار دارد که 13 درصد از سهم بازار در سهماهه اول سال میلادی 2022 را در اختیار دارد. شایان ذکر است که عملکرد نسبتا خوب شیائومی در بازار برای فروش موفق سری ردمی نوت است. در جایگاه چهارم و پنجم به ترتیب برندهای اوپو (به همراه وان پلاس) با سهم 10 درصدی و ویوو با سهم 8 درصدی قرار گرفته است که هر دوی این برندها در مقایسه با سهماهه چهارم سال 2021 کاهش 1 و 2 درصدی داشتهاند.