اپل موزیک، دومین سرویس استریم موسیقی در سال 2019
مشترکان سرویسهای آنلاین موسیقی در سال 2019 حدودا 32 درصد افزایش پیدا کرده و به رقم 359 میلیون نفر رسیده است. بر اساس آمار و ارقام جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده، سرویس موزیک اسپاتیفای با رسیدن به عدد 35 درصد و جذب مشترکان فعال و همیشگی، در جایگاه اول ایستاده و اپل موزیک با جذب 19 درصد از مشترکین، مکان دوم را به خود اختصاص داده است.
سرویسهای آمازون موزیک، تنسنت موزیک و یوتیوب موزیک به ترتیب با 15، 11 و 6 درصد به عنوان دنبال کنندگان اپل موزیک به حساب میآیند و جایگاههای سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادهاند. بد نیست بدانید که مجموع تعداد مشترکین این سرویس، به اندازه اعضای فعال سرویس موزیک اسپاتیفای است!
بیش از حدود 80 درصد درآمد سرویسهای موزیک از اشتراک کاربران حاصل میشود و مابقی آن نیز به تبلیغات و همکاری آنها با برندهای مختلف اختصاص یافته است.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint معتقد است که تعداد مشترکین سرویسهای آنلاین موزیک سالانه 25 درصد افزایش پیدا میکند و به این ترتیب در پایان سال 2020، تعداد مشترکین این خدمات به عدد 450 میلیون خواهد رسید.
در ماه ژوئن 2019، اهالی کوپرتینو در آمار و ارقامی که در اختیار رسانههای خبری قرار گرفت، تعداد مشترکان اپل موزیک را 60 میلیون نفر اعلام کردند. مطمئنا از آن زمان تا به حال، تعداد این مشترکین افزایش پیدا کرده است، اما هنوز اپل نتوانسته جایگاه نخست در این عرصه را به خود اختصاص دهد.
آیا از سرویس اسپاتیفای استفاده میکنید؟ یا قصد عضویت و خرید اشتراک سرویسهای دیگر را در سر میپرورانید؟ از مزیتها و معایب آنها نسبت به یکدیگر اطلاع دارید؟ کدام یک را نسبت به دیگری بهتر میدانید؟
اگر شما نیز از جمله مشترکان سرویسهای موزیک آنلاین هستید، لطفا تجربیات خود در مورد استفاده از این خدمات را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.
برچسبها: