اپل واچ نیمی از سهم بازار ساعتهای هوشمند را در اختیار دارد
بر اساس جدیدترین تحقیقات شرکت Startegy Analytics، اپل واچ در سهماهه چهارم سال ۲۰۱۸ نیز پرفروشترین ساعت هوشمند بازار بوده و به رشد خود ادامه داده است.
طبق این گزارش، اپل در این بازه زمانی ۹.۲ میلیون اپل واچ فروخته و نسبت به فروش ۷.۸ میلیونی خود در سهماهه چهارم سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است. فروش جهانی ساعتهای هوشمند نیز شاهد رشدی ۵۶ درصد بوده و در همین بازه زمانی به رکورد ۱۸ میلیون دستگاه رسیده است.
سهم اپل از بازار جهانی ساعتهای هوشمند در سهماهه پایانی ۲۰۱۸ به ۵۱ درصد رسیده و اگرچه نسبت به آمار ۶۷ درصدی سال ۲۰۱۷ افت داشته، اما این شرکت همچنان جایگاه نخست بیشترین فروش ساعتهای هوشمند را در دنیا در اختیار دارد. این در حالی است که سامسونگ با پشت سر گذاشتن Fitbit و Garmin به جایگاه دوم آمده است.
این گزارش نتیجه تحقیقی را تایید میکند که پیش از این توسط شرکت NPD Group منتشر شده بود و اپل واچ را پیشتاز بلامنازع بازار ساعتهای هوشمند آمریکا میدانست. با این حال در این گزارش جدید شاهد عملکرد قدرتمند سامسونگ و سرمایهگذاری عظیمی هستیم که دارد به سوی بازار دستگاههای پوشیدنیِ سازگار با اندروید و iOS روانه میشود.
نیل ماستون، مدیر عامل شرکت Strategy Analytics، میگوید:
سهم اپل از بازار جهانی ساعتهای هوشمند در سهماهه گذشته نسبت به همین دوره در سال ۲۰۱۷ از ۶۷ درصد به ۵۱ درصد تنزل یافته است. اپل واچ دارد سهم بازار خود را به سامسونگ و فیتبیتی میبازد که ویترین ساعتهای هوشمند آنها در طول سال گذشته شدیدا بهبود پیدا کرده است.
اپل به صورت رسمی و با جزئیات میزان فروش اپل واچ را اعلام نکرده، اما تیم کوک، مدیر عامل این شرکت، در آخرین پیشبینی درآمدها برای سهماهه نخست ۲۰۱۹ گفت که درآمد محصولات پوشیدنی اپل به خاطر محبوبیت شگفتانگیز اپل واچ و ایرپاد تقویت شده و دارد درآمد این گروه از محصولات اپل را به اندازه شرکتهای فورچون ۲۰۰ میرساند.
برچسبها: