خانهاخبار
نوکیا و تحقیقات نانو تکنولوژی

نوکیا و تحقیقات نانو تکنولوژی

به گزارش گروه خبری GSM، شرکت Nokia و دانشگاه کمبریج انگلستان جهت تحقیقات در زمینه نانو تکنولوژی که در آینده مخابرات کاربرد خواهد داشت، همکاری می کنند. بر اساس این ........
۲۰ اسفند ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، شرکت Nokia و دانشگاه کمبریج انگلستان جهت تحقیقات در زمینه نانو تکنولوژی که در آینده مخابرات کاربرد خواهد داشت، همکاری می کنند. بر اساس این خبر مرکز تحقیقات نوکیا (NRC) با دپارتمان های دانشگاهی مختلفی از جمله مرکز علوم نانو و مهندسی الکترونیک روی پروژه های مختلفی که در زمینه نانو تکنولوژی هستند، فعالیت خواهند کرد.
این همکاری علاوه بر اینکه باعث افزایش شهرت جهانی و پیشرفت بیشتر دانشگاه کمبریج می شود، این موقعیت را به دانشگاه می دهد تا با یکی از قدرتمندترین شرکت های تولیدات محصولات الکترونیکی- مخابراتی کار کند. دانشگاه کمبریج همان طور که می دانیم در زمینه تحقیقات نانو تکنولوژی بسیار فعال بوده و در زمینه های تولید مواد جدید، بیولوژی، ارائه وسایل پیشرفته و ... به موفقیت های چشمگیری رسیده است.
نانو تکنولوژی سال ها به عنوان یک علم آزمایشگاهی و تحقیقاتی شناخته شده بود. ولی امروزه می توانیم شاهد محصولات تجاری این علم باشیم.