خانهاخبار
توان تولید حجم انبوه گوشی تلفن همراه را نداریم

توان تولید حجم انبوه گوشی تلفن همراه را نداریم

به گزارش گروه خبری GSM، رئیس مخابرات با اشاره به انعقاد قرارداد بین کنسرسیوم ایرانی تولید گوشی تلفن همراه و شرکت ال جی گفت: این انتقاد به مسئولان وزارت صنایع ........
۱۵ اسفند ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، رئیس مخابرات با اشاره به انعقاد قرارداد بین کنسرسیوم ایرانی تولید گوشی تلفن همراه و شرکت ال جی گفت: این انتقاد به مسئولان وزارت صنایع وارد است که به رغم پافشاری بر نظراتشان مبنی بر دارا بودن ظرفیت تولید شش میلیون گوشی تلفن همراه تا پایان سال، پس چرا به برآورده کردن تنها یک ششم وعده ها آن هم برای سال آینده رضایت داده اند؟
رمضان صادق زاده با اشاره به آغاز به کار خط تولید مشترک کنسرسیوم تولید کننده شش میلیون گوشی تلفن همراه و شرکت ال جی با مونتاژ اس کی دی به ظرفیت سالانه یک میلیون دستگاه گفت: انعقاد قرارداد با ال جی اثبات کرد که به رغم وعده ها توان تولید حجم انبوه گوشی تلفن همراه را نداریم.
وی خاطرتشان کرد: نکته قابل توجه این قرارداد در این است که انجام کار اس کی دی تفاوت چندانی با سی بی یو ندارد. بنابراین اگر دولت در فکر تقویت توانمندی داخلی است باید بحث سی کی دی را با جدیت دنبال کند.
این گزارش به نقل از ایسنا می افزاید: نایب رئیس کمیسیون صنایع در تشریح علل افزایش قیمت انواع مدل ها به ویژه مدل های قدیمی گوشی های تلفن همراه، گفت: تقاضای بازار در سال جاری حدود 10 میلیون سیم کارت بود، در حالی که وزارت صنایع و کنسرسیوم مربوطه به تازگی آن هم در ماه پایانی سال، شروع به اجرایی کردن یک ششم وعده هایشان کرده است. کافی نبودن تولید داخلی و قاچاق گسترده انواع مدل های گوشی تلفن همراه موجب افزایش قیمت انواع مدل ها حتی مدل های قدیمی تر شده است. علاوه بر دلایل فوق، افزایش 56 درصدی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، خان نعمت برای قاچاقچیان مطلع از این سیاست وزارت ارتباطات را گسترده تر کرده است.
صادق زاده با بیان اینکه نقش دولت در حمایت از مصرف کننده و تنظیم بازار گوشی تلفن همراه بسیار ضعیف است، گفت: تقاضای بازار گوشی تلفن همراه با وعده هایی که مسئولان می دهند بر آورده نمی شود. به علاوه، تعرفه 60 درصدی واردات و تاخیر در تولید شش میلیون گوشی تلفن همراه موجب افزایش قیمت انواع گوشی به ویژه گوشی های قدیمی تر شده است.
او افزود: واگذاری بیش از هفت میلیون سیم کارت از سوی اپراتور اول در کنار واگذاری های اپراتور دوم و تالیا حجم واگذاری ها را به حدود 10 میلیون سیم کارت رسانده است.