شیائومی پرفروشترین برند پوشیدنی هوشمند در سه ماهه دوم 2017
در سه ماه دوم از سال 2017، میزان عرضه دستگاههای پوشیدنی هوشمند در جهان به ۲۲ میلیون واحد رسیده است. در این بین شرکت Xiaomi با کسب ۱۷ درصد از سهام این بازار توانسته در جایگاهی بالاتر از شرکت اپل و فیتبیت قرار بگیرد.
استیون والتزر ، تحلیگر صنعتی در سایت Strategy Analytics در گزارشی ذکر کرد که میزان عرضه جهانی دستگاههای پوشیدنی در سال ۲۰۱۷ به ۲۱/۶ میلیون دستگاه رسیده و نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.
تقاضای بالا برای دستبندهای سلامتی ارزان قیمت در چین و ساعتهای هوشمند قدرتمند در آمریکا، عامل اصلی این رشد در بازار هستند.
نیل ماوستن مدیر اجرایی در برنامه Strategy Analytics گفت: شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳/۷میلیون پوشیدنی را به بازار جهانی عرضه کرد که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۲۳ درصدی داشته است. این افزایش باعث بدست آوردن ۱۷ درصد از سهام دستگاههای پوشیدنی جهان و تبدیل این شرکت به بزرگ ترین فروشنده این محصولات شده است.
دستبندهای تناسب اندام شیائومی به دلیل قیمت گذاری مناسب و ویژگی های منحصر به فرد از جمله مانیتور ضربان قلب، گام شمار و هشدار تقویم در چین بسیار محبوب هستند.
در همین حال شرکت فیتبیت که در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳/۴ میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه کرده است با کسب ۱۶ درصد از سهام جهانی نسبت به سال گذشته، که صاحب ۲۹ درصد از سهام بازار بود، افول چشمگیری را تجربه کرده است.
با تغییر سلیقه بازار، متقاضیان با خرید قابل توجه دستبندهای سلامتی شرکت شیائومی و ساعتهای هوشمند اپل موقعیت شرکت فیتبیت را به شدت به خطر انداختهاند.
کلیف راسکیند در این گزارش ذکر میکند که ۲/۸میلیون از پوشیدنیها توسط شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ عرضه شدهاند که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشدی ۵۶ درصدی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. اپل در حال حاضر پرچمداری در بازار دستگاههای پوشیدنی را به دلیل عدم حضور زیر شاخههای تناسب اندام از دست داده است. با این حال انتظار میرود که نسل جدید ساعتهای هوشمند اپل با افزودن ردیابهای سلامتی محبوبیت دستگاههای اپل را بار دیگر ثابت کند و احتمال بازگشت این شرکت را به صدر جدول فروشندگان دستگاههای پوشیدنی هوشمند افزایش دهد.
شما کدام محصولات پوشیدنی هوشمند را برای خرید ترجیح میدهید، دستبندهای ارزان قیمت شیائومی یا ساعتهای هوشمند و پیشرفته اپل؟
برچسبها: