شیائومی رکورد فروش سه ماهه خود را شکست
گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 نشان میدهد که شیائومی رشد فوقالعادهای در فروش خود داشته است. بر اساس آمار و ارقام شیائومی 70 درصد افزایش فروش در بخش گوشیهای هوشمند نسبت به سه ماهه اول سال تجربه کرده است. این شرکت چینی در این بازه زمانی 23.16 میلیون دستگاه از گوشیهای هوشمندش را به فروش رسانده و طبق گفته مدیرعامل اجرایی آن برای رسیدن به درآمد 14.7 میلیارد دلاری تا پایان امسال برنامهریزی کرده است.
هوآوی که در ابتدای تاسیس دستگاههایش را تنها از طریق فروشگاههای آنلاین به فروش میرساند، اکنون تمرکزش بر روی فروشگاههای فیزیکی است. تا به امروز 123 فروشگاه مخصوص این شرکت موسوم به Mi Home در چین فعال است و شیائومی برنامه دارد طی چند روز آینده این تعداد را اندکی افزایش نیز بدهد. علاوه بر فروشگاههای فیزیکی همچنان بخش قابل توجهی از درآمد شیائومی از طریق فروش در فروشگاههای آنلاینی مانند JD, Tmall و Suning به دست میآید.
درآمد شیائومی در بازار هند نیز رشد قابل توجهی داشته است. نسبت به دوره مشابه سال گذشته، شیائومی رشد 328 درصدی درآمد در هند را تجربه کرده است. بر اساس برنامههای شیائومی طی دو سال آینده 100 فروشگاه فیزیکی در این کشور افتتاح خواهد شد، روندی که با افتتاح اولین می هوم در ابتدای سال جاری در هند کلید خورد. بر اساس بررسیهای GSMA، با توجه به درصد نسبتا پایین نفوذ موبایل در هند (54 درصد)، این کشور به هدف اول شرکتهای تکنولوژی تبدیل شده، زیرا بازارش پتانسیل بسیار بالایی دارد.
لی جون، مدیرعامل شیائومی، میگوید:
بازار گوشیهای هوشمند به شکل وحشیانهای رقابتی است و ما تنها اولین قدمها را در مسیرمان برداشتهایم. برای حفظ رشدمان باید به ارزشهای اصلیمان پایبند بمانیم و به نوآوریهای بیوقفه ادامه دهیم. ما باید به مهندسانمان اجازه دهیم خارج از چهارچوب فکر کنند و بدون ترس و مرز به ابداع بپردازند.
پیش از این عنوان شده بود که شیائومی برنامه دارد طی دو سال آینده محصولاتش را در بازار ایالات متحده عرضه کند و توافق پتنتی این شرکت با نوکیا که اخیرا انجام شد نیز در همین راستا ارزیابی میشود. البته انتظار میرود که پیش از آمریکا، مکزیک اولین کشوری باشد که در آمریکای شمالی میزبان گوشیهای شیائومی میشود.
عملکرد شیائومی به گونهای است که هیچ عجلهای برای گسترش تجارتش به قارههای دیگر دیده نمیشود. این شرکت برنامه دارد که ابتدا جای پای خود را در آسیا محکم کند، که بر اساس گزارشها تا به اینجا به خوبی از پس این هدف برآمده است. در برنامههای شیائومی حضور رسمی در کشورهایی مانند اندونزی، روسیه و اوکراین دیده میشود. همچنین خرید مجوز استفاده از بیش از 3000 پتنت در سال 2016 نشان میدهد که این شرکت به طور جدی به گسترش کسب و کارش به قارههای دیگر فکر میکند. شیائومی از الان برای سال 2018 خود برنامه ریخته و قصد دارد حداقل 100 میلیون دستگاه از گوشیهایش را در سال آینده به فروش برساند.
شما تجربه استفاده از گوشیهای شیائومی را داشتهاید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟
برچسبها: