کمپانیهایی مانند Needle شرایطی برای مشتریانشان فراهم کردهاند که مستقیما با فروشندگان چت کنند و درنتیجه اطلاعات لازم راجعبه یک محصول را کسب کرده، آن را سفارش دهند و مکان لحظهای سفارش خود را دنبال کنند.
اپل نیز سرویس مشابهی برای مشتریان خود در iOS 11 به نام Business Chat for iMessage فراهم خواهد کرد و این امکان را به صاحبین مشاغل و مشتریانشان میدهد که با هم ارتباط برقرار کنند.
پلتفرم جدید اپل اجازه خرید یک محصول و دنبال کردن فرایند ارسال آن را به مشتری میدهد. همچنین گفته میشود اپل آن را با برنامههای خود نظیر Safari, Siri, Spotlight و Maps کاملا سازگار کرده و استفاده کنندگان آن میتوانند توسط Apple Pay هزینه محصولات را در چت پرداخت کنند و از آنجایی که تمام پیغامها ذخیره میشوند، هر زمان امکان استناد به آنها وجود دارد.
اپل در توضیح چت تجاری میگوید:« چت تجاری یکی از راههای قدرتمند و جدید است که ارتباط بین مشتریان و فروشندگان را برقرار میکند و مشتریان با استفاده از آن جواب سوالهای خود را دریافت و سفارش و پرداختهای خود را روی آیفون و آیپد ثبت میکنند. همچنین آنها توسط برنامههای Siri, Safari, Maps و Spotlight کمپانیهای مختلف را پیدا و گفتگو را آغاز میکنند.»
شرکتهای مختلف میتوانند از طریق آدرس register.apple.com/business-chat برای استفاده از این امکان جدید اپل ثبتنام کنند.