یکی از سخنگویان کمپانی گوگل درباره حذف آگهیهای یوتیوب میگوید:
برای دستیابی به تبلیغات هدفمندتر، ما تصمیم گرفتیم آگهیهای سی ثانیهای اول کلیپها را از ابتدای سال ۲۰۱۸ حذف کنیم و تمرکز خود را به روش جدیدی در این زمینه معطوف کنیم.
اما خبر بد این است که گوگل به جای تبلیغات سی ثانیهای، تبلیغات ۶ ثانیهای متحرک را جایگزین خواهد کرد که البته امکان بستن آنها هم وجود ندارد!
آقای Zach Lupei، مدیر بخش تبلیغات گوگل، میگوید:
ما میخواهیم به تبلیغات متحرک فکر کنیم و دوست داریم ببینیم اعضای تیم توسعهدهنده چه روش خلاقانهای برای این کار در نظر دارند.
در حال حاضر، تنها راه رهایی از تبلیغات یوتیوب استفاده از سرویس YouTube Red است.
در ازای پرداخت ماهیانه ۹.۹۹ دلار، شما به امکانات بیشتری از جمله پخش فایلها در حالت آفلاین و در پسزمینه، پخش صدای تنها، ایستگاههای شخصی در اپلیکیشن YouTube Music و همچنین عضویت رایگان در Google Play Music دسترسی خواهید داشت.